Aug 1, 2010

saya bakal jutawan?

 jutaria bolehlah...:P


wah, kamu sudah berjaya sekarang dan bla, bla, bla...-itu pujian rakan-rakan.ia harus dihargai, jadikan ia semangat. itu kepercayaan.itu harapan .itu juga tanggapan.yang positif kita hargai... meskipun jikalau ada udang disebalik mi (hakhak, kalaulah ada okay...sebab yang memuji adalah mereka yang pernah menjadi kawan makan kawan, menikam dari belakang, series), kita harus hargai. harus terima dan ucapan, terima kasih, doa-doakan saya ye.


juga bila teman cakap, fuhh, lagi tak lama kamu jadi jutawan muda.ohh. jutaria mungkin, jutawan, agak terlalu optimis juga, terlalu wawasan 2020 bak Tun Mahathir, tapi tak apa ambil ia sebagai doa.amin, amin...jika seorang, dua, sepuluh , 40 yang mendoakan, insyaAllah..akan termakbul.


jauh atau dekat, itu tetap perjalanan. berjalan, merangkak, jatuh berdiri itu juga perjalanan. susah payah, senang, suka duka itu juga perjalaann. kata orang, semakin jauh perjalanan, semakin luas pengalaman. ye kawan, itulah maksudnya. bukannya kira jauh kau memandu dari utara ke selatan, ohh itu juga perjalanan, tapi pengalamannya ialah melihat hutan-hutan, jalan raya, rumah-rumah dan mungkin bandar-bandar di tepi jalan.


cukuplah sekadar aku tahu, perjalanan aku tak sia-sia membuang waktu.tahukah kamu


"masa adalah nyawa
 nyawa adalah masa."

ye kawan, kata guruku...masa adalah nyawamu sendiri. sebanyak mana kau menghabiskan waktu dengan sia, sebanyak itulah juga kau mensia-siakan nyawamu...fikir-fikirkan, renung-renungkan....




Notabulan:
hargailah masa, hargailah nyawa sementara ia milik kita...


Notabintang:
kaug peluang-peluang yang ada di depan mata. orang yang bijak, ialah orang yang akan mencipta dan merebut peluang...:]

4 comments:

Sheherazade said...

ku pon teringin..
Amin utk kita

Kie-yu said...

selamat menjadi jutawan dear :D

Anonymous said...

cik bulan klu dah jutawan nnti jgn lokek2k taw..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

gunakan mase sebaeknye
;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)