Dec 6, 2010

tutorial : cara pakai shawl/pashmina simple tapi style gaya cik bulan pemalas! hehh :P

sekarang, aku lebih tertarik nak pakai shawl/pashmina dengan cara yang simple-simple, tapi masih style. alah, pemalas kan, memang macam tu. kalau ada yang lagi simple, tu yang lagi suka tu... tapi aku agak, yang aku pakai ni sangat simple plan dah kot, sebab tak pakai satu kerongsang pun, waima satu pin/jarum pun. memang simple dan pemalas lah ye dak? kata orang, lagi selebet, lagi cool. eceh! ^,*

sakit perut tahan kentut =P


 muka mintak pelempang =]


cara pakai dia macam ni (aku tulis jelah ye, sebab aku memang tak ada masa nak buat tutorial. blog pun tak sempat update ada hati nak buat tutorial. hehh. tapi mungkin masa cuti sekolah ni aku akan buat banyak-banyak tutorial. mungkinlah... tak janji ). nah ni, dua step aje tau!

I. pakai pashmina atas kepala.(he, atas kepala lah ye dak? takkan atas kepala lutut. hehh :P). pastikan sebelah kanan tu terujai agak panjang macam aku pakai tu...

II.yang belah kiri, pusingkan ke atas kepala, then biarkan hujungnya berada kat depan macam tu...lepas tu, betul-betulkanlah biar ia jadi kemas meskipun selekeh :P (eh, ada jugak macam tu ye? :P). okeh, siap!


tips:
-yang belah kanan tu, panjangnya banyak mana, semua terpulang atas keselesaan sendiri. kalau rasa nak panjangkan lagi, panjangkan aje. asalkan yang kiri, bila dah lilit tu, masih boleh dijuraikan macam tu.

-ha, tengok, tak pakai kerongsang/ pin pun kan? tapi kalau nak pakai kerongsang, masa step I tu pun tak ada hal. boleh aje, sebab ada jugak sesetengah dari kita less confidence. rasa macam tak percaya aje shawl tu boleh stay lama macam tu tanpa kerongsang. okeh, boleh pakai. pin pun sama, masa step II.


okeh, done. selamat mencuba ye kawan-kawan! o.0


cakap tahibulan:
aku punya perangai, kalau nak pakai, aku pakai je... kalau orang cakap tak suka, hape aku peduli? hehh. so style ni pun aku hentam aje...

tanya tahibintang:
eh, apa beza shawl dengan pashmina ye?

12 comments:

Sheherazade said...

hak2..lagi selebet lagi syiokkk
i like

Karisma Izzah said...

haha....dulu rajin la nak belit.... sekarang dah malas dah...

tambah lagi nak dukung anak...jd susah lak...

Amy Abdul Rahman said...

selekeh apa nye, styleee lahh! :)

Kik0 ♥ QiLaH said...

<-- tengah gila pashmina jugak sekarang. HAHA

Redbloodsnow said...

zie lak x sesuai pakai shawl..sobsobsob. psstt, check ur email. zie dh emailkan :)

sugar2 kapas strawberry said...

da lama tak pakai pashmina..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

dari pakar....

ordinary89art said...

nnti i ajar adik i..hehhe..

cik helena said...

suka shwal yang macam langsir tu apa?

enyheartsdiamond said...

sis, mana satu blog utama sis/ tak tahu nak pergi yg mana.. ada empat kesemuanya :))

enyheartsdiamond said...

sis, yg mana satu blog utama sis?

Qarisma said...

sakit perut tahan kentut =P

kentut kuat2 cikgu...bio pecah kapal kat belakang awok tu...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)