Apr 22, 2010

Tips menghidu kecurangan suami


salam,



ish, tiba-tiba je cakap pasal kisah rumahtangga, kisah suami isteri lah pulak...okay, saya tertarik dengan tips ini.jadi rasanya eloklah sangat dikongsikan.lagipun ada wanita-wanita bersuami yang singgah kat sini pun kan...



ala, lagipun hari ni kita memang lah belum kahwin, esok lusa, kamu dah jadi laki orang (ha...jangan nak gatal-gatal nak curang.sunat-sunat lain tak tahu, tapi berkahwin lebih cepat je...apa ke halnya...??) dan kamu pula bakal menjadi isteri (bukan is no three, okay?)jadi, hati-hati ye kawan...mari kita sama-sama menghafal tips.hehh :D



1. Tahu tak siapa yang berpotensi untuk menjadi kekasih suami kita? – teman rapat, kawan sekerja yang selalu outstation bersama dan juga kekasih lama.



2. Kekasih lama – tanpa mengetahui apa sebab suami berpisah dengan dia, sebenarnya is a bigger threat. Suami mungkin masih ada rasa cinta kepada kekasih lama. Jika tiba-tiba bertemu semula, awas lah! Memang perasaan cinta itu akan timbul semula lebih2lagi kalau kekasihnya itu pun memang layan suami kita.



3. Bila suami mula jaga badan dan berdandan – tak macam selalu, selekeh atau tak ambil kisah penampilan diri! Ini menunjukkan suami dah mula beri perhatian kepada somebody.



4. Telifonnya selalu silent atau padam kalau kat rumah – memang ada yang dia sembunyikan. Periksa sekali sekala handphonenya tu! Kalau ada sms yang mencurigakan, tanya dia. Atau ada sms yang pelik-pelik, kadang tu itu adalah kod rahsia mereka berdua.

(psstt...kalau suami buat macam ni, tanya dia, kenapa silent kan telefon kat rumah?nak pakai ke tak nak.tak nak...baling jelah telefon tu ke laut.kalau jauh sangat laut, akuarium pun jadi.nak?atau nak saya tolong balingkan?


ha...baru laki kamu juling biji mata, telan-telan air liur kan..??hehe :D )




5. Suami pakai dua handphone atau lebih! Ini memang perlu diragukan! Apalagi kalau handphone satu lagi tu selalu off kalau di rumah!




6. Suami mula dingin atas katil! atau mula nampak kelemahan kita, mula komplen kita tak pandai itu tak pandai ini! Kalau tak komplen pun, dia masam muka



7. Suami banyak termenung sendiri sambil senyum2…haa, ini baru mula menjalin hubungan



8. Suami mula pelupa!…fikirannya celaru dan asyik ingat girlfriend dia, jadi banyak benda yang dia lupa



9. Kalau out station kita nak ikut, dia beriya-iya pujuk kita tak payah ikut! mungkin dia dah janji dengan girlfriennya nak jumpa masa outstation! Biarpun girlfriend tu jauh, sekarang ni ada tambang murah air asia

(yang ni saya pernah rasa okay.tak kahwin lagi pun dah buat perangai macam ni...dulu kalau ada kerja kat putrajaya, selalu je nak berajak.bila dah ada perempuan kat sana, tak mahu pulak ajak.hehhh, nasib lah tertangkap...kan dah malu sendiri.hu...macamanalah keluarga saya nak restu hubungan itu...???)



10. Memberi perhatian lebih pada kita…ha ini sebenarnya nak mengaburi mata supaya dia boleh divert kita punya syak wasangka



11. Selalu lewat tidur – dia hendak bersms dengan kekasihnya! Biasanya lewat malam tu masa yang boleh menimbulkan suasana romantis

(aah, kalau time bercinta pulak, sebab rumah asing-asing lagi kan, dia akan call kita dan cakap dah nak tidur.penat.nak bangun awal lah apa.padahal duk bergayut...tengok bil melambung.then, sempat pulak dia cakap, tak boleh call kita dah sebab bill dah lebih banyak. ni pasal bergayut dengan awaklah bil melambung-lambung.aik...??padahal dia bergayut dengan perempuan lain dari malam sampai pagi, dari pagi sampai malam..disalahkan kita pulak.huhh, be***** punya jantan!tak sensitif lansung)



12. Mula tergagap-gagap bila nak menjawab pertanyaan kita yang tiba-tiba, misalnya tanya kenapa nak jaga badan sangat sekarang ni?….atau terkedu bila kita tanya pasal ada tak dia suka perempuan lain?



13.Mula tak berapa ambil peduli anak-anak biarpun selama ini dia sangat mengambil berat hal anak-anak



14. Rajin menghantar anak ke persatuan waktu cuti dan isteri di rumah. Masa ni dia gunakan untuk menghubungi kekasihnya






kan bagus suami isteri saling sayang-menyayangi macam ni...:)



tips dari kat suerna.terima aksih ye...:) tapi telah saya tambahkan pendapat sendiri.


motif:sebab saya pernah merasakan itu.belum kahwin lagi, mak aiii..dah berjela-jela curangnya.nanti kalau kahwin, tak cukup korum saya nak tulis kot.jadi, fikirlah kenapa saya break off...dan kenapa keluarga saya tak nak saya dengan dia, okay?




belum kahwin, kita dah rasa sakit bila ditipu...rasa bodoh dipermain-mainkan.apatah lagi bila dah kahwin kan.bila dah kita abdikan segala tentang diri kita untuk dia, sampai masanya dia pula mensia-siakan semua tu hanya kerana nafsu,lagi sakit kan?



jadi girls, mana yang ada potensi nak curang tu, tinggalkan sajalah....baik seperti sekarang, single..:)hati pun tak sakit, kan?walaupun tak terbiasa, hidup tanpa sesorang di sisi...tapi saya mencuba... :)



p/s: kamu pun jangan nakal..jangn pula nanti saya terpaksa buat tips menghidu kecurangan isteri.ohh
no no no okay.tak mahu macam tu..dosa BESAR.dont!


p/s/s:jika kamu dah temui pasangan yang baik untuk kamu, jangan pula kamu persia-siakan...kerana peluang tak munkin datang berkali-kali dalam hidup...jangan kerana terlajak menurut nafsu, akhirnya kamu sendiri.permata yang dicari hilang sekelip mata hanya kerana ego dan kebodohan sendiri...o.O


p/s/s:kalau nak tips untuk mengeratkan hubungan suami isteri pulak...DI SINI.dah tak nak curang-curang kan, eratkanlah ia... :)




..jangan sampai satu masa bawak haluan masing-masing pula...





12 comments:

Sheherazade said...

doakan yg terbaik utk ku ye...

syg hubby ku,family,kamu ;)

soffya cik bulan said...

insy syg...
ku tahu amu istei yg baik..
semoga yg terbaik utk kamu syg...

thkns juga krn syg daku...:)

.::WaNiE::. said...

betul, ex-gf ngn rakan sekerja mmg laahhh cepat nauuu tertaut

mintak dijauhkannn

soffya cik bulan said...

wanie,
doa mintak dijauhkan...

sekamar rindu said...

salam..


tips yg bagus.....

tips untuk tahu isteri curang mcm mana?

soffya cik bulan said...

sekamr rindu,
wsalam..
ok, will post soon eh..:)

soffya cik bulan said...

sekamr rindu,
wsalam..
ok, will post soon eh..:)insy

suri said...

salam kawan..
hu..sah kawan ku yg manis ni dah frus bercinta..

tak per..jadikan ia satu pkra normal yek..cari jek yang new brand sbg pengubat jiwa..

yeah! suri percaya cik bulan akan ketemu sama en pungguk..heheh doa sllu yer :)

Nazz@Purple said...

xmo ar dia curang..:(..thanks tips..

.::WaNiE::. said...

psstt psstt kat office aku ada okk

sila jgn komen ni kat blog aku sbb dia baca blog aku juge

haahhaha

soffya cik bulan said...

suri, salam kembali..
he...frust itu dulu.kini sudah terubat..he..:)

eh..tak boleh sm pungguk.pungguk tkkn dpt mncpai bulan..sbb itu jadinya pungguk rindukan bulan..hehhh.. :)

Anonymous said...

salam dik..betul tue dik..semua yg adik senaraikan tue mmg betul,coz akak sendiri pun da alami..kecurangan suami yg x hargai pengorbanan isteri,lagi satu dik..lelaki nie kalau dia da ada org ketiga dalam hidup dia,dia akn jadi pelik kalau tibe2 dia leh jadi sebaik2 suami kalau tibe2 leh belikan kita hadiah mcm handphone mahal2 setiap tahun walaupun bukan hari jadi atau ulangtahun perkahwinan..sbb dia nak tutup rasa bersalah,sbb dia ada belikan Sidia tue jugak barang yang mahal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)