Jul 30, 2010

sharing | kenapa autopost tidak keluar pada waktu sepatutnya?

jangan pening. aku pernah jumpa masalah ni kat blog sesoorang tu dan lepas tu aku sendiri menghadapinya bila blog-blog aku yang lain, asal buat autopost je tak keluar.haissh...last-last kena buka balik dan tekan publish dengan tak set masa. ini bukan automatik dah ni, manual dah pula jadinya.kenapa? memang bengang


baik, masalahnya ialah...setting masa kamu di  bahagian setting-formatting blog itu tidak diubah. sama macam aku juga, pakai setting masa Pasifik Time, sedangkan masa di ladtop sendiri ikut waktu malaysia, Kuala Lumpur. jadi, apa tunggu lagi..tukar sekarang.


caranya?
pergi dashbord --> setting --> formatting --> tukar time zone (pilih Kuala Lumpur), macam ini..



turorial ala-ala malas ni..malas nak print screen step-step tu tapi harap kau oang faham hendaknya... boleh kan, kawan-kawan? apapun, segala kesulitan amatlah dikesali...harap maklum.



Notabulan:
Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya...

hari ni kalau jadi, aku pergi renioun dengan kawankawan sekolah menengah dulu...harap-harap syok sampai aku tak nak balik.hu

5 comments:

Anonymous said...

prnh try tp asik aku nk edit balik



miahahahahha

Mrs. Q! said...

autopost mmg sgt berguna kalau kita away utk masa yg pnjg :D

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

selamat ketemu kawan2 lame...
;)

ardinihumaira said...

dni penah gak autopost yang tak kua2. memang tesi hehe.. thanks pia

Sheherazade said...

memang bermasalah sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)