Jul 28, 2010

google translate untuk belajar pelbagai bahasa dunia | siri belajar men'google' III

mahu belajar apa lagi kawan hari ini? cikgu biasalah..lebih perform bahasa lah kan..dah cikgu bahasa. okay, mari mentranslate pula. kita dah mendefinisi kan... jadi sekarang, mari mentranslate pula, nak? baik, mula-mula buka google kome...biar keluar medan selera tu...


macam ni ha, kawan...



eh bukan, kita buka ni terus... google translate/ http://translate.google.com/# , dan keluar macam ni ha...







sekarang, mari ikut step-stepnya ye...;] (oii, ikut arahan ye...jangan lawan tauke...)

1. paste kan saja teks yang nak ditranslatekan tu... panjang mana pun boleh setakat aku buat ni.. cit-cat dia minima 100 word kan sekali translate kan?

2. tukar nak translate dari bahasa apa ke bahasa apa...? kalau nak tukar dari bahasa Melayu ke bahasa Jepun pun boleh.mana tahu tiba-tiba nak jadi orang jepun sejak makan sushi, kan?

3. klik translate tu untuk translate ye murid-murid...



kemudian, scroll ke bawah untuk lihat translatenya ye...kalau bahasa Inggeris ke Melayu, dia memanglah tak 100% tepat sebiji-sebiji tapi bolehlah kan....sebab dia pun pakai melayu Indonesia. kalau dari bahasa melayu ke jepun tu tidaklah teman tahu tepat ke tidak, sebab teman pun tak tahu bahasa jepun tu....huhuhu.


siri yang terdahulu?ala, klik bawah ni ye...

google pun boleh kira-kira | siri belajar men'google' I

mari mendefinisi dengan mudah | siri belajar men'google' II



apapun, selamat mencuba...;]


Notabulan:
Abang azrul juga yang ajar. dia buka internet cari yang berfaedah, aku buka ni hadap ni jelah..hakhak



5 comments:

Farid MOFASAD said...

huhuhuhu

dah tahu...

:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nak tukar ke bahasa monggolia la..
;)

linda ismail said...

saya mmg penah gunakan google translate niyh. bila dapat asgmnt dalam bi jer mesti transletkan kat google. hak hak. senang. ;D

Peri PiA said...

wow,menarik

bahasa kegemaran ku
ibunda
arab
korea
cina
jepun
inggeris

ardinihumaira said...

dni suka guna translate tu pia :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)