Jul 21, 2010

mari mendefinisi dengan mudah | siri belajar men'google' II

baik, hari tu kita telah belajar kira-kira dengan google dalam siri I jadi, alangkah baik kiranya kita pergi ke bidang bahasa pula. hari tu otak yang agak pantas dengan matematik, mesti suka subjek tu, sekarang kita pergi pula ke subjek bahasa, iaitu bahasa manggeris.



mari belajar dengan cepat dan pantas. baik, buka google sekarang, iaitu www.google.com tu, dan terus keluar papan sekeping ni kan...



lepas tu, taip di situ definisi apa kamu nak cari. nak cari apa eh? apa yang kamu suka. okay, contohlah... definisi 'love' lah kan. kamu suka kan? jadi, taip begini defini:love



lepas tu kita pasti dapat ni....kamu dapat tak?


(pembesaran sihat dengan dua kali klik)


ha, tengok..selain boleh kira-kira, juga boleh jadi kamus pula...senang saja, mesti taip define: dan perkataan kamu nak cari tapi bukan dalam bahasa kita, bahasa penjajah je... apapun kredit untuk abang azrul sebab rajin gali youtube dan belajar ni dan sekaligus memberikan idea untuk aku berkongsi dengan kamu semua... :)



Notabulan:
Jangan tanya aku maksud 'sedap sungguh dah eh :P

5 comments:

eT said...

hmm..mmg byk mende leh wat..nk wat research pon leh...carik kt bhgn scholar...hehe

Uruchimaru @ kf said...

google mmg terbaek!
i love gugel!

Pelatt said...

teka lah siapa gua???

Peri PiA said...

kurang fhm,ketemu nti cerita eh

ooo,gugle cik bulan waaa :P

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

gugel sumber aku...
;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)