Apr 13, 2010

nasib baik salfah savia...bukan sampah sarap!

salfah savia + safiah safah = safiahafsah ?


murid 1:cikgu...nama cikgu salfah savia kan?
cikgu : ha?? (apakah peliknya nama itu...nama sejenis kuih apakah itu?)apa dia?nama apa...
murid 1 (sengih)


murid 2:eh, nama cikgu safia safah kan?
cikgu:huihh??(melopong lagi.macam-macam versi ni...)


rasa nak tergelak....o.0


cikgu:apa dia, cuma kamu ulang balik....
murid 2:safia safah cikgu.


cikgu:ha, kamu pulak?
murid 1 :(sengih)salfah savia kan cikgu?
cikgu:(telan air liur).he...nasib baik salfah savia bukan sampah sarap.kamu ni....(cikgu gelak.murid-murid pun gelak)


murid 3:(perempuan)wehh....nama cikgu safiahafsah la...(laju je sebut dengan jelas dan terang)
cikgu:ha, bagus dia..ingat nama cikgu...(thums up!)



itu kelas yang saya masuk jarang-jarang untuk relief.ada lah baru sekali dua.ye...saya mengaku.nama saya memang agak pelik.panjang.bersambung.lepastu banyak ah ah nya.huruf pula berulang.nama kau macam orang arab da...kata seorang kawan


ada pula yang sebut safiah habsah.ada yang sebut sofea binti hamzah.ada yang sebut safia afsa.tapi ni lah paling lain, dan paling pelik.hu...takpe, takpe.tak boleh salahkan mereka.nak salahkan atok tak boleh juga.tapi salahkan JPN sebab eja nama saya bersambung dari safiah afsah menjadi safiahafsah.kan penat nak sebut senafas saja...kan?


dan ini....lagi kesilapan.satu hari saya kena gelak dengan budak-budak ni tahu, kerana kamu lah encik pentadbir.konon, ingat nama tak ada dalam tugasan tu padahal, nama silap eja.tiba kena mengajar sejarah pula.sedap lah kamu semua gelakkan aku ye?ngee..T_T cerita kat encik M, dialah yang paling kuat gelaknya. nyampah!




ada nur tiba-tiba.rasa macam nur kasih lah pula...:P


yang ini lagi satu..hehh


kalau orang selalu tanya, ada apa dengan nama?seolah-olah nama itu tidak penting...tapi bagi saya, ia sangat-sangat penting.kenapa?nanti kita bincangkan lagi okay...:)


p/s:away buat sementara...ini auto publish, okay?update mungkin tidak, tapi blogwalking pasti selalu.insyaAllah...


p/s:tak sempat lagi nak balas-balas komen.maaf buat kamu semua yang sudi memberi inspirasi.saya akan menjawab ia selepas kesulitan ini berakhir...T_T. teruskan membaca biarpun saya jauh...:)

24 comments:

ardinihumaira said...

hehe.. sabo je la pia.. nama dni pon orang selalu salah eja..

untuk pertama kalinya.. dni mau kasitau nama sebenar dni adalah.. nur ilhami.. ^_^


cahaya ilhamku..


ardini humaira adalah nama pena yang dni guna sejak tingkatan dua.. lama, bukan? dah sebati dengan diri.. jadi, ramai yang panggil dni dari nama sebenar..


okay, berbalik pada cerita... ramai panggil nama nur ilhami tu jadi nu hiyhami.. nurilham.. nu iyami.. nur ilyani.. nur ilahami..


haisyyy.. cam nama korea pon ado. haha ;p

embun d tengah malam said...

safiah savvy ok juga..hehhehe

faiq said...

hehe..nametag wat name pendek sudh la..sng murid nk bg salam.. :)

Peri PiA said...

nam ku pon selalu disilapkan mereka,haishhh xfhm btl.pada hal isi borang baik punya tulis,cakar aym sgt kah tlsan diri ini?

fikaryna said...

hmm..nama adalah anugerah..nanti leh wat en3 camane nama tercipta..huhu..murid2 skang..petah sggh..macam2..

helena's said...

safiahafsah?sedap nama tu pya!

kalo yang savia pon sedap jugak!haha

SuRAizA~ said...

suka sesangat ngn nama kak soffya yg sebenar nih..huhu baru tau nama sbnr..nape sorok2..hahaha

Cik Akma said...

adehh comel je budak2 ni ehh. hee~

xde nur pegi tmbh nur? haha.

.::WaNiE::. said...

heheh

macam2

shazika said...

wohaa..sedapnya nama cikgu..lain dr yg lain

Anonymous said...

wah.......nsb bek bkn terminator salvation kn...hehehe..

Bro Framestone said...

sabar2 huhuhu

ok pe letak nur di depan... bercahaya sikit nama tue...

BroFramestone Blog

soffya cik bulan said...

dini,
cantik nama dini sbrnya..knpa tk pakai...ilham tu..

soffya cik bulan said...

embun,
aah...safia myvy pn ok gak..kan?

(rs mahu cubit2 je kamu...he :)

soffya cik bulan said...

faiq,
he...nanti sgt pendek..safia.boleh ke

soffya cik bulan said...

peri pia,

he...tidaklah..mgkn nama kita sgt kelas kot..hoho

soffya cik bulan said...

fikaryna,
betul tu kak...soffya pn setuju...:)

nanti nk buat juga entry psl nama

soffya cik bulan said...

helena,
he....cantik eh?tima kasih...:)

soffya cik bulan said...

suraiza,
he...ku tdk pernah sorok2 syg....byk entryku ada ttg nama ini

soffya cik bulan said...

cik akma
he..dorg mmg comel.tp tmbh nur tu budak yg taip tu...

soffya cik bulan said...

wanie,
aaah..mcm2 kan...bdk2...

soffya cik bulan said...

shazika,
he...thnks ya..

soffya cik bulan said...

incik@cik anymous,
he...itu pun ok juga...:)

soffya cik bulan said...

bro femestone,
he...terasa bercahaya sampai ke muka nihh...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)