Jul 12, 2010

malam ini | tonton final world cup 2010 sambil gelak

ye, malam ini
mereka menonton sambil gelak,
jeritan gol bergema, sekali, dua kali, tiga kali,
konon,
ia ke gawang gol,
padahal hanya aksi penuh makna ibarat drama murahan tetapi digilai penonton jalanan
(eh, murahan ke, jalanan ke?kah kah kah)



ye, malam ini
eh bukan, pagi ini
lebih tepat lagi, pagi-pagi buta
sebab kalau menjenguk di luar,
pasti takkan nampak apa-apa saat begini jika tiada bersuluh cahaya
mereka menonton sambil makan-makan,
minum-minum, gembira,
konon,
pasukan pilihan akan menang.



ye, malam ini
akan berderetan drama demi drama,
yang kalah akan menangis dan berpeel ganas,
jika pasukan pilihan tidak menang,
konon Belanda itu tiada tandingan,
konon Sepanyol itu pasukan handalan,
cess kawan,
kita tengok saja siapa yang menang.



ye, malam ini,
mungkin ada yang akan memeluk bantal dalam deraian...
deraian ketawa ataupun deraian airmata, 
hakhak, siapa tahu bukan?



Notabulan:
aku tidak tengok, dan sama sekali tidak join sama, tapi jeritan mereka di luar buat aku bengang lalu menuliskan ini...aku tuju ini buat mereka, bukan kau.cess!




-catatan dari bakal isteri yang bimbang jika suami gila bola dari gila bini...hakhak-


 
[suka kan?]

4 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

gila bini juga bahya...
;)

xazryx said...

hahah .biasa la bising .final kn .

Sheherazade said...

hak3,ku pon xdpt tido bising

sebab tu tgk bola :D

.::WaNiE::. said...

aku zzzz

tp bila org sebelah rumah jerit aku gigih pi bukak tv jap tengok sapa yg score

haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)