Dec 19, 2010

HANIS ZALIKHA, finalis Malaysian Dreamgirls, blogger aktif kegemaran kita, mengatasi SITI NURHALIZA, bintang popular Malaysia dalam senarai Fastest Rising People 2010




Hanis Zalikha-model


  
Hanis Zalikha masih lagi seorang pelajar dan baru berusia 20 tahun ;]


hari tu bila Google Zeitgeist mengeluarkan senarai Fastest Rising People 2010, tak terkejutlah bila tengok nama blogger favourite kita, yang memang aktif blogging dan memang aktif dengan NUFFNANG, Hanis Zalikha turut tersenarai. Tapi yang terujanya ialah Hanis Zalikha dah mengatasi Siti Nurhaliza. wahhh. tak percaya?? nah, tengok graf kat bawah ni...





Fastest Rising People 2010
01. Maher Zain
02. Justin Bieber
03. Luna Maya
04. Din Beramboi
05. Lady Gaga
06. Hanis Zalikha
07. Lee Min Ho
08. Adam Lambert
09. Siti Nurhaliza
10. Paul Tan


sekarang silalah percaya! Dato' Siti tu artis palinggg aku suka, gee jah pun sama. sama-sama minat gila dengan dato' siti. hanis pulak blogger kegemaran. selain dia cantik, bertubuh badan slim seperti yang diingini dan diidam-idamkan oleh semua wanita macam aku, dia jugak blogger yang mempunyai ciri-ciri penulisan yang sangat menarik hati pembaca. memang best lahh blog dia nihhh. 



tengok, slim tak slim? dah model namanya kan..




Dato's Siti Nurhaliza. [Gambar: beautifulnara]


sebab tu kalau nak andaikan dia mempunyai follower yuang ramai hanya bersandarkan siapa diri dia dan aset yang dimiliki, itu tidak adil. seadil-adilnya, ialah hakimi penulisan dia. cara penulisan dia memang berkesan. tak harianlah jugak, sebab Hanis pernah cakap, dia memang minat bahasa dan mempunyai kebolehan berbahasa (menulis karangan) yang baik dari zaman sekolah lagi.


mungkin bagi mereka yang tak terbiasa dengan dunia internet tanpa sempadan nihh, akan tertanya-tanya siapa dia hanis zalikha? kalau dalam arena perfileman, memang hanis belum lagi muncul dengan filem-filem atau drama-drama, tetapi, tak silap dulu hanis pernah berlakon telemovie, momok the movie. hanis jugak pernah menjadi finalis Malaysian Dreamgirls 




 
 Hanis zalikha ketika menyertai malaysian dreamgirls season I


kenapa Hanis jugak turut tersenarai sehinggakan mengatasi dato' siti nurhaliza ek? itulah yang menjadi persoalan ramai. malah sebab tu jugak, hari ni Hanis Zalikha masuk paper lagi, harian Metro ahad dengan tajuk, Rungkai Misteri tu... misterikah bila hanis masuk dalam senarai tersebut? 



hanis zalikha dalam harian metro


kata hanis, maklumat mengenai Dato' Siti mungkin mudah dicari peminat dan tidak bergantung kepada enjin carian Google semata-mata kerana media cetak atau penyiaran sentiasa memaparkan beritanya. aah, betullah tu kan?


so, nampak tak kat sini bagaimana internet mempengaruhi kehidupan kita dan carian google mendekatkan diri kita dengan segala-galanya. Hanis jugak individu yang menggunakan kemudahan ini dengan sebaik-baiknya. tengok, hanis sangat suka menggunakan kemudahan facebook dan twitter (Scha pun pernah balas tweet cik bulan) untuk berhubung dengan peminat-peminatnya.


pernahlah aku tweet hanis, dan dia memang membalas tweet tersebut. memang peramah okeh? dan hanis juga memang kencang update twitter dia. kadang-kadang hanya berlawak dengan peminat. selalu sangat aku aku tengok status dia berbaur lucu. nampak tak kat sini bagaimana laman sosial itu, mempengaruhi strategi SEO? kalau tak faham boleh rujuk di sini.


kat facebook pulak, aku pernah tanya, tips untuk nuffnang dan dia membalas. dia mintak chek kat sidebar, sebab kat situ dia ada senaraikan. peramah kan? itulah kelebihan hanis zalikha. popular dan tak sombong. itu sebabnya, nama hanis mesra SEO. ya tak? sebab


so, gunakanlah facebook dan twitter korang sebaik mungkin. eceh, cakap kat orang. tapi diri sendiri, sangatlah tidak reti nak bertweet bagai nihh. aduhaiii... lembab macam siput adalah cik bulan nihhh. dah, jom tengok cik bulan. eh tak, tengok hanis zalikha lah, siapa lagi?









[Gambar: Hanis Zalikha]


pesan tahibulan:
harap entry ini memberikan sedikit info tentang hanis dan SEO :]

6 comments:

Honeys said...

awak, nak betulkan satu benda ni boleh ye..

gamba Malaysian Dremagirl yg awk letak skrg tu Season 2 punya...

Hanis Zalikha from Season 1 so ni gamba yg betul dan sah memang ada Hanis Zalikha

Malysian Dreamgirl Season 1

pic url

hamzah ian said...

pergh.. panjang sekali hujah2 pasal hanis.. hehe

KNS said...

dye sgt Natural..
nice !!!
=D

Sheherazade said...

bertuah bergelar HNSZLKH :)...IBU dia PON SGT CNTK

Aina Rieqa said...

hahahahahhahha..haritu jln2 di FB hanis zalikha dan ade org post kat wall die, siape hanis zalikha ni..
huhuhhuhuhu.......
xtau ke hanis zalikha tu awex cantik..
hahaahahahaha..

Hanis said...

wow! dah tukar gamba, dunno how to say thank you ke ada orang tolong
tunjukkan gamba yg betul?

nway, sama sama =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)