May 19, 2010

SMK Hillcrest, imbasan kenangan dengan 1 Amal | saat-saat terakhir :(

 ....kelas 1 Amal...



mood rindu aku masih belum hilang. apatah lagi bila mengenangkan saat-saat ni aku sepatutnya di sekolah.hari rabu... kelas aku penuh. saat ni sedang bersiap-siap untuk masuk kelas pukul 1.50 petang ataupun di surau menunaikan solat zohor. stand by awal-awal.sebab kelas berturutan tidak memungkinkan aku untuk ke surau lagi sehingga asar...




RINDU.. .rindu akan suasana yang dah 16 minggu aku lalui.rutin yang sama. tengahari ke sekolah... ke pejabat untuk kedatangan, ke PSS untuk tempat berhenti lelah menggantikan bilik guru, ke kantin makan-makan kalau aku tidak diet, dan ke kelas... sama ada 1 cekap atau 1 amal.kalau relief, mungkin saja ke mana-mana.




aku melampiaskan rinduku ni dengan membelek balik gambar jamuan hari tu.itu je yang ada sebagai kenangan.aku mulakan dengan kelas satu amal, sebab ini jamuan pertama, hari rabu, 12.05.2010 waktu rehat.







buat 1 amal,
ada banyak maknanya kamu semua dalam hidup cikgu. bukan hanya sebagai pelajar. cikgu melihat cikgu dalam diri kamu semua.dulu..cikgu juga seperti kamu. cuma bezanya, kamu pelajar bandar, sosial kita pasti berbeza. kamu seringkali memberontak, jika tidak suka akan sesuatu..kamu seringkali menidakkan, biarpun kamu yang salah. itu kamu.



ye, mungkin cikgu dulu juga macam tu.mungkin sebab kamu anak pintar, kamu rasa sedikit tinggi.tapi percayalah, anak-anakku, walau kamu rasa kamu sangat bijak atau kamu berasa setinggi manapun kamu, kamu tetap pelajar, dan baru 13 tahun. pasti ada jaraknya kita. mungkin cikgu bukan puan, bukan beranak empat macam cikgu pernah katakan sehingga kamu percaya, tapi cikgu dah 24 tahun, sudah dewasa, sudah benar-benar hampir mencapai profesyen perguruan, dan layak sekali kamu panggil kakak (ibu?bolehlaah...he).




jadi, hormati aku sebagai gurumu... sampai kapan pun, sampai mati pun... sekalipun nanti cikgu hanyalah seorang guru tua dan kamu seorang arkitek ternama ataupun seorang hartawan berjasa....:) apa yang pasti juga, seperti satu cekap, cikgu ingat kesemua nama kamu....43 orang.ya, itu pasti!




pesan cik bulan,
  • ini wasiat untuk anak didik...jangan baca kalau bosan...:)
  • gambar selebihnya dalam entry akan datang...

22 comments:

.::WaNiE::. said...

saya suka baju kamu

ardinihumaira said...

pia... dni baru abes exam. hukhuk pening pale dah ni... lama tak datang blog pia... nanti dni godek2 entries pia tau... yahuu merdeka

ardinihumaira said...

pia... dni baru abes exam. hukhuk pening pale dah ni... lama tak datang blog pia... nanti dni godek2 entries pia tau... yahuu merdeka

suri cahaya cinta said...

rindu dah lama tak singgh sni..
slamt hari guru wat cik wulan..hehehe..

klu tak der gru maka suti pun tak kenal abc..123 lekuk..huhuhu..

cik wulan mmg sweet slu.. :)

Cik Pah said...

salam cik bulan.. blogwalking.. lepas nih nak ngajar kat ne plak.? n kita exchange link yer..

thanks

fiD said...

apa kes ni sebenarnya cikgu?

sedih2 pulok yer.. rileks ok..

fiD!

CahayaAzureen said...

:')
Rindu cikgu laa .

Aus MeLankoLik said...

em , selagi tak jadi cikgu tak tahu ek perasaan diorg cmne , dah jadi ambik kau ,mulala nk sedih2,,hihik ..

sugar2 kapas strawberry said...

huhuhu..npe ngn dorg ni cikgu??

nakal sgt ke??

embun d tengah malam said...

44 org termasuk i

soffya cik bulan said...

wanie,
he..bajju belang2.ada budak sek cakap, eh rimau belang.he

soffya cik bulan said...

dini,
selamat kembali ke dunia merdeka..yuhuu!!!

soffya cik bulan said...

suri,
aah lm kan..suri sihat?
thanks ye suri..:)

fyna said...

cikgu , saya rindu cikgu laa :(
kadang-kadang , bile cigku marah saya , saya hanya mengenangkannya sebagai kenangan yg paling manis
HAHA :DD

soffya cik bulan said...

cik pah,
thnks ye...:)
hope we always keep in touch!

soffya cik bulan said...

fid,
berpisah dgn ank murid lah fid...

soffya cik bulan said...

cahaya,
sama la..rindu korang sgt2 gak...

soffya cik bulan said...

aus,
hehe..cuba kau pulak yg jadi cikgu camne...mesti jd mat bunga2 nanti..hu

soffya cik bulan said...

sugar2,
tk ada lah...nakal budak sek gitulah...

soffya cik bulan said...

embun,

ahh, 44 orang.he...

soffya cik bulan said...

fyna,
hehe...ada ke patut...cikgu btl2 marah tau..
jgn tk siap kerja sek lg, jgn lupa apa yg cikgu ajar, sbb nnti tk dpt jwb soalan cikgu. lps tu kena berdiri, bergilir2 nk jwb dgn fahmi, dgn azrul..hehe

Aris Farisan said...

ku lihat diri mereka dlm diriku....=)
semuanya sama....yg berbeza cume zamannya...ku lalui nya 10 thn lepas....sama sahaja...budak bandar...sekolah bandar...dll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)