Jul 6, 2010

Hari Terbuka CNI III : Analisis Kulit

Ini adalah tujuan utama aku dijemput ke event ini. mak oii, gila ramai orang. dalam hati berdoa, janganlah ramai sangat datang chek..hakhak (busuk hati), sebab tak lalu ni... bayangkanlah, sampai hari ni suara aku serak lagi.


macam-macam ditanya dan nak lawan suara gelak-gempita mereka yang buat show lagi..adoii. biasanya kami diberi uniform macam doktor tu...kalau macam tu, baru nampak profesional sikit, kan...


"kome, saya beautition, bukan pakar kulit badan. kalau tanya saya pasal kenapa kulit badan anak gatal-gatal, fuhh, itu kena fikir dua kali dan suggestion adalah bukan dari produk muka lah kome, mestilah produk kesihatan. begitu juga kalau gatal di muka... bukan barang kecantikan penyelesaiannya....okay?"


ini gambar original candid oleh kak pah



itu yana... my old friends. ohh lebih tepat, adik yana

akak... kita harus tahu jenis kulit kita. jangan bila produk baru launch je kita pergi beli...


(tekstur kulit tangan adalah tekstur yang paling bagus.
seharusnya, kulit muka kita pun macam itu juga. meh bandingkan, sama ke tak?)


dan ini gambar lakonan...hakhak (itu kawan-kawan saya...)




Sesungguhnya pengalaman semalam memberikan aku lebih keyakinan. Dah lama aku meninggalkan bidan ini, sampai ilmu pun nak berkarat di otak. Scanner kulit tu pun lama dah tak pegang. rindu...rindu akan keyakinan, semangat dan sikap berani aku dulu... ke mana eh, hilang semua tu?


myelly akan dilancarkan kelak... ada sesiapa nak syorkan produk, nak join venture, dialu-alukan...:)



Nota bulan:
Tak mahu malas-malas lagi... akan menjaga kulit sendiri macam dulu...(he. tahu tetapi tidak mengaplikasikan teruk kan?)

3 comments:

AtieZul said...

fes tyme komen neh,slame neh silent reader je..:)
whoa,pkr kcntikkan?..kgum2!
wish u success in both path sis! :)

ardinihumaira said...

dni pun suka analisis kulit tu.. kat avon ada sebulan sekali.. tak pon kalau dni ngada2 dni pegi kat ofis dan gedik suh manager check kan untuk dni sebab dni pengguna skincare avon.. siap jadi tukang promote sincare avon. hehe.. tak dapat pape pun cuma bahagia terlibat dalam bidang kecantikan ni.. padahal dni ni pemalas benar nak pakai cream terutamanya kirm malam.. krim malam tu yang bagus sebenarnya kan pai :)


jum kita jaga muka ^__^ hepii!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

meh check kulit aku...
hehehe...
;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)