Jul 7, 2010

ada sesiapa nak kasut emas FIFA 2010?

mari, nak bagi free.nah!



Eh, kau tak boleh... sebab wikpediai cakap kat aku tadi, Anugerah Kasut Emas diberi kepada penjaring gol terbanyak dalam Piala Dunia FIFA. Macam ni ha...

Piala Dunia Kasut Emas Gol
England 1966 Bendera Portugal Eusebio 9
Mexico 1970 Bendera Jerman Gerd Muller 10
Jerman Barat 1974 Bendera Poland Grzegorz Lato 7
Argentina 1978 Bendera Argentina Mario Kempes 6
Sepanyol 1982 Bendera Itali Paolo Rossi 6
Mexico 1986 Bendera England Gary Lineker 6
Itali 1990 Bendera Itali Salvatore Schillaci 6
USA 1994 Bendera Bulgaria Hristo Stoichkov
Bendera Rusia Oleg Salenko
6
Perancis 1998 Bendera Croatia Davor Suker 6
Korea/Jepun 2002 Bendera Brazil Ronaldo 8
Jerman 2006 Bendera Jerman Miroslav Klose 5

agak-agak tahun ni siapa dapat eh?fuuuhh, 2002 boyfriend aku dapat tu..agaga... dan siapa pula pemilik anuegerah Bola Emas, Anugarah Yashin dan Pemain Muda terbaik?



Notabulan:
ada sesiapa nak bagi tudung emas kat aku tak?

6 comments:

Azman Roslan said...

mesti player spain, david villa..


azman roslan telah datang ke blog ini

fikaryna said...

nak jugak..hehe..

kita tgk nanti sape yer..

kurawk said...

podolski takpun miraslov klose :D

Uruchimaru @ kf said...

villa.......

go go spain!

sI tEDI said...

alamak! aku tak tahulah sbb x tgk !

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nanti aku suruh suami ko tanye ko...
"nak payung emas tak..."
;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)