Jun 26, 2010

kurusnya aku time ni... susah hati punya pasal!hakhak.

[semester 4, tahun 2008]



turun 6 kilo dalam masa seminggu. bayangkanlah! dari berat aku 53 jadi 47... muka nampak tulang pipi, dagu jadi runcing. tu pun sebab aku pakai tudung tak nampak sangat. tapi tang gigi, memang ka boleh tahan, agak maju ke depan.hakhak.



kenapa kurus? sebab masalah yang teramat berat. kawan tikam dari belakang, buat cerita, buka cerita macam-macam, kawan yang dengki sampai sanggup jadi musuh dalam lipatan (berpihak kepada jantan lagi bagus agaknya dari sebelah kawan), gaduh dengan bekas kekasih yang begitu desperate tak nak berpisah-ugut macam-macam, nak berhenti belajar lah, nak kena langgar dengan lori lah...(kelakar pula bila ingat.mesti kau pun gelak) lepas tu masalah kewangan yang mengekang...




tahu tak, aku lebih rela tidur dari bangun. bangun hanya pergi kuliah, ibadat...itu saja. makan? makan biskut kering dengan air je, itupun cicah sikit-sikit sebab kesian perut kan ada gastrik. nanti sakit susahkan orang pula. tengok mi hilang selera, nasi apatah lagi... jadi, lebih baik aku tidur je...seminggu, terus jadi macam tu.




tapi, walau macam mana pun macam aku bagitahu sebelum ni... 

"KEBATILAN ITU WALAUPUN AWALNYA SERINGKALI KELIHATAN MENANG, NAMUN AKHIRNYA PASTI DIKALAHKAN DENGAN KEBENARAN"
 -laksamana sunan-
itulah sebabnya...gemuk ba;lik sampai sekarang.. dan sekarang, ada masalah pun tak kurus-kurus juga sebab terlebih coool...hakhak. tapi hari tu dah turun balik jadi empat puluh lebih, tapi...sebab uncontrol makan dan excercise, naik balik. tengok ni, bulat kan?
[baru sebulan lebih habis belajar.. kalau lima bulan?adoii...] 
cik bulan: 

baju kurung pink itu adalah baju kesayangan aku.aku cakap pada kawan-kawan, itu baju keyakinan aku. even harga kain dia hanya RM9.90, tapi inilah baju pertama ayah aku bagi selepas zaman kanak-kanak aku...:)

10 comments:

ardinihumaira said...

^___^ chubby lebih comel sebenarnya, pia.. kalau dni turun berat badan, nampak cekung, deen risau. bila naik berat.. dia tak kisah ;)

Uruchimaru @ kf said...

emm cik bulan si gadis manis..mkn skdr utk menguatkan tulang belakang kan? hee..

White Girl said...

Huhhh, kesian nye die ;p

kenwooi said...

i want to be kurus.. but susah =/

ierahaziera said...

kiter ada masalh yg sama....
6 bulan dduk rumah sbb praktikal menyebabkan badan naek giler3...
adoiiii

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

giler cengkung...
hahaha...
tapi skang ok lagi la...
;)

cik arnab said...

sekarang cantik..kurus sgt xcntik..

Peri PiA said...

hmm begitu brt dugaan melanda :(,syg ku tau kamu tabah!

En M,bgs2 mkn dak bulan ni mkn byk2 ok :D

sugar2 kapas strawberry said...

sy pas putus cinta badan makin naik.hahahha

biasala..hidup hepi kot.hak3

Shafie said...

oh dlu kurus..skg chubby ye..
ok suke yg chubby. bleh gitu? hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)