May 3, 2010

kereta tiba-tiba mati | jangan mati kutu.harus tetap senyum selalu :)


cool je okay...cool...macam ni ha.haha.
(ni gambar pada hari yang sama, saya di entry ini dan entry ini.sila jangan pelik)



a long-long jurney (manggeris okay?)haha. macam ni, hari khamis malam, dapat call dari kakak sayang, k.elly (actually ibu).dia cakap, program mengenai website tu nak buat hari sabtu.jadi, harap saya balik...ye, saya nak balik.memang nak balik.tak mahu terlepas benda ni.apatah lagi, ni usaha kakak...kerana sedar, dunia semakin di hujung jari sekarang.jadi, business kami harus tidak lagi secara konvesional, tapi perlu bertukar cara.



dan, saya bersemangat waja.tapi...tiba-tiba jumaat dapat tahu, kan pudu telah roboh?jadi, nak naik bas ke t.malim kat mana?bagitahu kakak.kakak tanya kalau perlu, dia akan datang ambil malam itu.tapi saya rasa, ohh sangat menyusahkan okay.dan saya mahluk yg berdikari.saya teks kawan-kawan, dan ada yang kata naik kat bukit jalil.fuyohhh....ku telan air liur.tak apa..tak apa.saya akan jelajah sendiri pagi-pagi esok.




tapi, kakak call lagi dan cakap, tumpang kawan kakak nak balikari cheras ke bukit beruntung, dan nanti dia ambil kat sana.okay, saya setuju.tapi...kawan kakak lambat dan saya sampai ke sana jam 2 a.m.kira-kira lebih baik tidur rumah kawan yang nak pergi esok juga.lalu, tidurlah saya kat situ.sembang punya sembang, jam 4 pagi kami tidur.




jam 9 lebih pagi esok, kami gerak.program start pukul 10 sepatutnya.yana, she drive so carefully.kereta wira tu okay saja....dan ini bermulanya cerita apabila hampir sampai ke tol tg malim, tiba-tiba....ia mati.fuhh.saya masih boleh senyum.




alah, dah kat tg malim.tol depan je.tak ada sesiapa yang boleh culik saya kat sini.haha, gila perasan.ehhh, cik bulan, ada ke orang yang tak ada mata nak culik kamu budak hitam?hahahha.sila gelak ramai-ramai dengan hodohnya kepada cik bulan.hehh.




okay, bukan itu yang dirisaukan.saya rasa bantuan pasti akan tiba tak lama lagi...saat tu, matahari atas kepala okay.panass..jadi saya duk kat tempat duduk belakang.ha, mcam ni ha...hehh.



tanpa rasa bersalah...panas, tetap cool...okay



ya, dalam panas-panas itu, tiba-tiba ada mekanik datang.dia cas bateri kereta..dan horaayyy, jalan....babai abang tol, babai abang mekanik, babai abang bawa lori yang sedang senyum-senyum kambing...babai....jalan....:)


dengan selamatnya, saya dan yana sampai ke rumah k.elly...dan kami pun belajar dengan tenang...tiap yang berlaku, ada hikmahnya, kan?


p/s:okay, bila kereta mati tiba-tiba, jangan mati kutu okay.senyum saja...senyum selalu...ucap, hai abang botak..hai abang tol...(wakaka, ini bukan tips tau.ini babak gonjeng-gonjeng saja.jangan tiru aksi ni di jalan raya time kereta rosak.hehh)


p/s/s:setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya...jadi, jangan panik dan tidak tenang okay?jangan mati kutu.....senyum selalu..:)


2 comments:

Nazz@Purple said...

setuju!jgn panik..pasti ade jln penyelesaian nye..tp kan bila ade yg nak menolong tu..kene hati2 jgk tau..takut tolong ade makne..

ardinihumaira said...

hehe tu la.. dni penah ga terlibat dalam situasi cemtu... tahan je la malu ngan rakan sekerja time tu hehe..

;p pia.. dni suka pakai spek cemtu. tak masuk dalam tudung. senang, tak kua segala rambut nanti nak tarik spek pas kua kete ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)