Apr 1, 2010

Siapakah yang lebih indah untuk dicintai?

...pilih-pilih.mana satu mahumu...?...


...gambar hiasan saja.credit to google...



Siapakah yang lebih indah untuk dicintai?
Dia yang istimewa lagi sempurna
Indah sungguh pada pandangan
Cantik sungguh pada lenggokan
Namun seringkali menyakiti hati
Selalu menabik dada meninggi diri
Mementingkan hati dan perasaan sendiri



Siapakah yang lebih indah untuk dicintai?
Dia yang sederhana lagi biasa
Luaran sekadar mengcukupi sempurna
Gaya bersahaja lirikan berbisa
Namun katanya terpaut di dada
Manis senyumannya memikat jiwa
Lembut watak dan elok budinya



Siapakah yang lebih indah untuk dicintai?




Nukilan,
-safia shaharuddin,september'08@my room-




p/s:lama dah karang...dulu post di blog FS.teman, mana satu pilihanmu...???


p/s/s:orang post nukilan, saya nak post juga...(dengki dengan embun d tengah malam actually sebab dia duk post nukilan-nukilan je...thums up untuk dia.cayalah!)



19 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

cintakn Allah tiada kecewa ;)

Aus MeLankoLik said...

Eh , kau cikgu ke ? hehehehe .

boleh wat lirik ni . hehehe .

cikgadis said...

eeee best la!!

huhu..mau jenis yang ke2!
:P

cikgadis said...

kak!
mungkin lain kali akan terasa mau bt entri pasal rupa paras & budi, jadi mungkin akan ambil ni utk masukkan dlm entri. tp x tau lg bila. jadi, org awal2 minta izin. blh kan?? tapi jgn risau..ku x plagiat. ku bg tau juga sumber rujukan! hehe~

embun d tengah malam said...

i pulak kena...hahahahhaha

dulu aku lalai mengejar cinta dunia..sebab tu aku tersadung dengan cinta ku sendiri..

so kalau boleh kali ini aku mahu mencintai orang yang mencintai tuhan..seorang yang aku pandang keindahan tuhan di wajahnya,,mata tidak langsung dikuasai zina..hanti tidak langsung dikuasai nafsu,,hahahhahahha

terlebih sudah,,sory

soffya cik bulan said...

sugar2 kapas strawberry,
ye..betul katamu..cintakan Allah pasti emelbihi segala.tapi kita tetap manusia.dan dititipkan perasaan cinta oleh ALLAH untuk mencintai sesama kita...

soffya cik bulan said...

Aus melankolik,
huhu..yap, kenapa mahu jadi muridku?

hehe...buleh2.tapi kamu cipta lagunya lah.hehe

soffya cik bulan said...

cikgadis,
terima kasih....:)

hehe, ambil saja..keran kamu bukan plagiat, bukan?

soffya cik bulan said...

embun d tengah malam,
hu..ku suka thumbs up kawan-kawan.ikhlas..okay?untuk up trafic kawan-kawan...kan senang?


baguslah gitu, oaky...:)

embun d tengah malam said...

ala jgn la marah...senyum skit

cik EPAL said...

ni poem ke??? ngeh ngeh ngeh.



yang beriman dan boleh membimbing lebih layak dicintai :)

ardinihumaira said...

wow... sasterwati ^_^ hehe..

dni tak tahu nak cakap ape.. cuma..


cinta pada Allah tu memang hakiki.. tapi cinta pada manusia tu anugerah Ilahi.. menyintai tu tak salah.. malah pahala menanti jika ia berlandaskan syariat.. cintailah dengan mengharapkan redhaNya.. bukan menyitai separuh mati untuk mendapat cinta manusia..

:p ohh.. daku tidak mampu menjadi sasterawati.. ayat tak sedap :p

Peri PiA said...

cinta hakiki cita Allah

Apa2 pun,semoga kamu temui cinta yg sejati syg..Amin

Sejak mula ku percaya ada cinta,cinta itu memungkin segalanya

soffya cik bulan said...

embun d tengah malam,
hu..ku tak suka marah-marah.
ngee....:)
senyum dan sengeh

soffya cik bulan said...

cik epal,
hehe..poems syg...

wahh..bagus!

soffya cik bulan said...

ardinihumaira,
betul kata dini tu...terima kasih...

Shafie said...

kalau cinta pd manusia mmg susah nk pilih.huhu..

soffya cik bulan said...

shafie:
aahh..cinta sesama manusia, cinta sementara. hari ni pilih, esk blh campak pulak. huhuuuuu
tu yg susah nk pilih. kah kah

Brader Extrovert said...

perhh...berjiwa seni ar..kita memang serasi....waaakhaz...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)