Jun 20, 2011

Pentingnya RESTU keluarga dalam perhubungan

biasalah, kalau nak menulis, lebih baik kita menulis sesuatu dalam lingkungan kita, baru kita tahu bagaimana nak tulis dan menghuraikan, sebab kita faham, sebab itu namanya PENGALAMAN. cerita orang di sekeliling bisa menjadi seperti pengalaman kita sendiri kan?


dalam entry lepas, pada bahagian nota kaki aku ada tulis tentang benda ni, sebab ada sesetengah orang mungkin anggap benda ni remeh kot...? tapi bagi aku, dan sememangnya itulah hakikatnya untuk kita, yang restu keluarga sangat penting untuk sesebuah perhubungan, sebab tanpa benda ni, ia takkan ke mana-mana.


lagipun... kita nak hidup bukan dengan dia je. tapi dengan seluruh keluarga dia. boleh ke kau nak hadap keluarga orang tu, kalau kita tahu orang tu tak suka kita, atau kita pulak tak ngam dengan dorang, boleh ke? sama ada orang tu bapak, mak, adik beradik atau ipar duai sekalipun, ia memang penting untuk kita kan?


ini jugak berkaitan dengan cara kau bawak diri kau macam mana. itu yang akan nanti menentukan sama ada keluarga orang tu SUKA atau TAK SUKA kat kau, kan? so, berhati-hatilah. sebab kata orang jugak, once orang tak suka kita, selama-lamanya orang tak suka kita, ye tak? ye, benda tu boleh berubah, tapi biarlah dari awal lagi, kita membina hubungan yang baik antara kita dan keluarga orang tu, kan?


bila kita masuk dalam keluarga orang, benda tu tak mudah. semua terpulang pada diri kita macam mana nak menjadikan ia harmoni untuk kita dan keluarganya. jadi, sebelum masuk dalam keluarga orang tu, fikirlah dalam-dalam okeh? ye, mungkin ada yang cakap, ah aku nak kahwin dengan anak dia, bukan bapak dia, tapi kau tak fikir ke, bapak dia tu siapa untuk kau, untuk dia? atau aku nak kahwin dengan dia, bukan dengan kakak dia. eh kakak dia tu siapa pulak?


kita ni hanya orang luar. tapi mereka darah daging. so, think twice sebelum meneruskan langkah kau itu....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)