May 23, 2011

tak semua jalan kita sama...

kalau dah jodoh kita, mudah je jalan kita tu untuk bersama. tapi kalau bukan jodoh, macam-macam halangan ada. susah sangat jadinya....

he... tergelak jugak lah bila liyana cakap, quote aku yang tu kat bila tunang disambar orang tu menakutkan dia sebab dia macam-macam halangan bila dah dekat ni. dekat apa, dekat nak kahwin lah tu kot...  :)


alah, jangan risau... jalan kita ni semua tak sama. orang tu perjalanan dia macam tu, dan perakhirannya berbeza. kita pulak, jalan kita lurus, atau benkang bengkok, jadi perakhiran kita pulak macam ni. tak sama.


macam kawan aku ni lah... macam-macam halangan ada. macam-macam drama berlaku. macam cite hindustan. last-last elok je kahwin, dah jodohnya namanya tak...


sama jugak, kawan aku sorang ni, kemain asyik tak jadik je, last-last jumpa yang ni, kenal-kenal, terus nak kahwin dan sekarang sedang menunggu hari bahagia. dah jodah dia, kan?


pendek kata, semuanya persoalan jodoh. kalau kau kata nak, nak, tapi jodah tak ada, atau dia bukan jodoh kau, macam-macamlah jadi, dan kemudianya, tak bersatu... banyak dah kes macam ni kan?


satu benda je, aku tak suka bersaing.... aku dah pernah rasa benda ni. dulu, aku bersaing, dan memang dapat kat aku pun. tapi, last-last takde jodoh, sia-sia je hati-hati yang pernah terluka tu... aku, dia, dia. so, aku memang malas ah kalau bab-bab bersaing nihhh sekarang... kalau aku tahu tu hak orang, kalau boleh berkawan pun aku tak nak dah. malas...


aku pegang ni je, kalau dah jodoh kita, tak ke mana kan....

5 comments:

Nazz@Purple said...

jodoh ketentuan Allah..memetik ayat dlm filem nur kasih..kita tak tahu apa yang Allah dah rancang tuk kita..huhuhu

liyana said...

eh liyana tu kite ke? hahaha :P

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

tapi jodoh tak datang melayang. kena usaha. it's complicated la bile cakap pasal jodoh ni.

AiDa AzRyN said...

betol tu.. kalau dah jodoh tak kemana.. ;)

Peri PiA said...

Ada hikmah nya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)