Jul 4, 2010

rangking alexa aku dah menurun lagi...

mula-mula lihat laporan terbaru rangking alexa aku di SINI dan ini adalah rangking pada 18 Mei 2010,  iaitu kali pertama chek alexa yakni sebelum faham benda apakah itu alexa dan sebelum pasang toolbar sendiri. ngee..:D



(besar kan angka? kecewa sangat!)


bila dah pasang toolbar sendiri, mula faham. masa tu sebulan lepaslah lebih kurang. aku ditangga dua juta lebih. aku rasa aku paling teruk, tapi bila aku pasang toolbar alexa, baru aku tahu yang ada berbelas-belas juta blog lagi dalam alam maya ni ha.. lupa, tu kan bilangan seluruh dunia. kalau kita pasang tu, kita akan dapat lihat rangking untuk semua blog yang kita singgah tau.



tapi kalau di Malaysia, aku punya pun masih agak tidak berada pada kedudukan selesa, iaitu 3, 915. tapi tak apa, aku pandang ia dari sudut positif.. untuk terus berusaha dan maju.




bila kau dah berusaha, itu tandanya kau berjaya. eh, ukuran kejayaan bukan bila ia benar-benar berjaya, tapi langkah kau dari tompok dahulu itulah ukurannya. begitu juga budak di sekolah, tidak wajar kalau kita cakap ia bodoh kalau dapat '0' sebab '0' bukan infiniti, masih ada -1, -2 dan seterusnya... betul tak?



kalau tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagunya, kan? tengok, semalam dah pecah rekod trafik sendiri dan semalam semalam, dapat kunjungan seperti ini.. kan best? ye tak?





dulu...paling tinggi pun ini..hakhak (malunya......)



oii, apa hal gelak-gelak, sengih-sengih, perli aku ye?



cik bulan:


PR masih satu.. entah bila akan berubah ye?google, cakalah bila kamu mahu update?

2 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku xpaham satu benda alah pon...
hehehe..
;)

Sheherazade said...

tak pe,usaha lagi ok ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)