Jul 11, 2011

Lawaklar awak ni,calon pun kena analisa dulu ker... ni mesti nak cari suami orang kaya kan?






aku melawak jelah. analisa tu maksud aku, aku masih berkawan dengan sesiapa sahaja. belum ada yang confirm. betul lah, takkanlah sebab terdesak sangat, main redah je nak kahwin dengan sesape kan? cumanya, aku malas nak bercinta bagai dah ni. kalau boleh la....


aku open bab ni. tanyalah nak tanya pun. dan aku takkan letih nak menjawab. ada yang bertanya secara ikhlas. dan tak kurang jugak yang bertanya secara tak ikhlas, penuh dengan maksud-maksud mendalam. watdehel? AAK? kekeke...



takde nak sentap-sentap. bukan kertu lagi pun. dan insyaAllah, jodoh tu akan datang, cepat atau lambat. bukan persoalan karier aku tak fikir nak kahwin. selalu fikir. tetapi.... hati aku ni susah nak melekat. tak tahu kenapa. mereka kata aku memilih. hehhh, apalah aku ada nak memilih sangat kan? nonsence.


yang aku fikir, aku nak tukar cara... bersama dengan orang yang sangat mencintai kita, itu lebih kan? apapun, terpulang pada jodoh lahn semuanya.... tak lari gunung dikejar. ye dak? dan aku taknak bermain api. tak mahu memberi harapan, kelak nanti menyakiti hati.


sekarang pun mak dah letih bertanya pasal ni...... :)


semalam, ada warna ceria. bertahun lama tak dengar berita, akhirnya dia muncul. dalam keadaan... saya single, dia single :)

4 comments:

Aesya Zealous said...

haha..cik soffya kiranya baru 25 la kan? ala...awal lagi tu..standard ar..orang skrg yg kawin awal2.. xsabar..tp kate nk elak maksiat.hihi

xpe2, wlupn kawin lmbt, asal xwat maksiat xpe.. hhihi..

kite mude lagi.. hihi moga bertemu jodoh cepat2! nk rasa gk nasi minyak! hoho!

cik helena said...

ahaha dulu cikhel penah guna ayat yang sama.pastu jawapn dia jugak sama "nak carik yg kaya lah ne"hohoho

kawen jgn lupa jemput tau!

Rafidah Farhana said...

Jodoh tu akan tiba nanti.
Ehem, semoga jumpa mr.right :)

. said...

hehe.macam-macam ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)