Apr 8, 2011

event untuk pondan-pondan. dunia akhir zaman kan?

ni kita dapat dari cikepal. haihh. mula-mula tak perasan. ingatkan, ohh ada pertandingan miss malaysia pahang. macam mana cara pertandingannya? kot-kotlah secara tertuttup ke apa. boleh lagilah diterima akal... sekali, bila tengok video, terkaku kejap.


nauzubillah... rupa-rupanya miss malaysia geng-geng PONDAN. yang lagi kita hairan, kenapa noraniza idris pun turut sama buat persembahan kat event macam tu? lepas tu, siap bagi komen apa tau tentang pemenang? "dia ada pakej lengkap....". ohhh, sangat tak releven okeh? dahlah awak tu bertudung sekarang, nak cari makan pun, biarlah beragak....


kita rasa macam tak boleh diterima akal. macam tak logik je event tu boleh dibuat kat negara kita, negara ISLAM ni. yang pemenang tu pulak, baju terdedah sana sini. tetek tu macam nak kasi tunjuk kat semua orang. nak tengok, tengok video bawah ni.





ohh ye, jika cara awak lembut, tetapi sikap, pemakaian, perangai dan nafsu awak tak terpesong, tak mengapa. tetapi, jika awak memang sengaja menukar ciptaan tuhan, itu yang haram, itu yang tak boleh. macam nyah-nyah dalam video ni. sebabnya...


*ia HARAM di sisi agama
*mengubah kejadian Allah
*melanggar fitrah
*HARAM apabila lelaki menyerupai perempuan dan sebaliknya
*Kufur nikmat
*perbuatan itu dilaknat Allah


Firman Allah dalam al-QURAN:

“Dan sesungguhnya, aku (syaitan) akan mnyesatkan mereka(manusia) (dari kebenaran), demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dGN angan-angan kosong, Dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil Syaitan menjadi pemimpin yang? ditaati selain dari Allah, maka sesungguhnya rugilah ia dengan kerugian yang terang nyata.(119)
 


(memanjangkan entry cik epal...)

6 comments:

Amirrah Zawani said...

mmg dunia dah akhir zaman.. dah benda tu haram.. mmg tetap haram walau macam mana pun =_=

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ini lah donia skang nieh yong oiii...

Peri PiA said...

tu la,terjadi di negara islam :(

soffya cik bulan said...

amirrah,
itulah pasal...dh haram tetaplah haram

soffya cik bulan said...

ceroi,
iyepp..donia akhir zaman

soffya cik bulan said...

peri pia,
itulah bengang jek rase

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)