May 18, 2010

kucing dipotong kaki hanya seekor ikan | dah hilang akal ke?

cuba kau tengok kucing yang comel-comel ni..tengok anak mata mereka, sanggup ke kau nak potong-potong kaki tu?apa ke  keji sangat hati kau ni ha?









...sila lihat video ini.mesti kau rasa sebak macam aku rasa saat ni...



ushar-ushar blog update, terpandang tajuk entry ini  "kerana seekor ikan, kakiku dipotong" dari blog azfarul.terpandang perkataan kucing, terus buka nak baca.aku ni memang penggila kucing yang amat.minat.sayang.suka.semualah...berdeab-debar juga nak baca.




bila baca, terus merah berair dah mata.tu belum tengok video.tak sanggup rasanya nak tengok.ya Allah, jahat gilanya seekor manusia ni..sanggup dia buat macam tu, hanya kerana seekor ikan?kalau kerana seekor ayam pun, takkan sanggupnya kau, kalau kau tu manusia nak buat macam tu.




kenapalah kau dilahirkan sabagai manusia, kan lebih elok kalau kau dilahirkan sebagai binatang?(mengulangi kata-kata kassim selamat dalam ibu mertuaku yang aku tengok tadi)




dah bila tengok video, mengalir-ngalir lah pula air mata ni.tulah..aku dah tak nak tengok tadi, tapi kalau tak tengok, macam mana nak kongsi dengan orang kisah ni.bengong.ada otak, tak nak pakai.ni lah yang jadi, bila kita tidak meletakkan sesuatu di tempatnya.bengong.dan bengong.




kalau aku jumpa binatang manusia ni, aku hantuk kepala laju-laju, lepastu aku kerat-kerat pula tangan dia, biar dia rasa.lepas tu aku tanya dia, amacam derrr, sedap tak?best tak tangan kena potong-potong macam ni, nak rasa lagi tak?potong kaki dua-dua pula, nak?




....inilah HERO...




terima kasih buat insan berhati mulia, kakimotong sebab dengan sepenuh keikhlasan mengambil dan membela kucing itu .kamu memang berhati mulia...semoga jasa baik kamu akan diberikan balasan baik sepenuhnya oleh Allah....insyaAllah...





aku cuak gila.memang emosi kalau bab-bab kucing ni.sebab sebelum ni pernah dah jadi kat manja, tiba-tiba je balik rumah kaki senget-benget.badan bengkak-bengkak, tak boleh nak pegang, mesti dia kesakitan.tak tahu kenapa.accident ke, kena pukul ke...aku pelik.bengang tak payah cakap la.




aku bertungkus lumus adik beradik dengan mak aku sekali, letakkan minyak gamat.sapu satu badan sampai lencun.then, manja jadi pasif.sebulan jugak dia duduk macam tu, monyok je atas kusyen yang aku siapkan dengan seselesa yang mungkin untuk dia.berak memang dia pandai berak dalam tandas, dari kecil lagi macam tu.tapi lepas dia besar-besar sikit je, dia pandai membuang kat laur rumah.


 

bila aku tak ada kat rumah, mak dan abang teruskan tugas menjaga dia.hari-hari mak bagi makan vitamin C kat dia.gigit-gidit dulu samapai lumat, lepastu sumbat dalam mulut dia.sebab vitamin C memang bagus.nak-nak dia tak lalu makan kan....lepastu, aku balik, dia dah okay.mak cakap, dia semakin manja sekarang.memang pun.apatah lagi, sekarang ni nak makan makanan beli je.menyampah aku budak mengada-ngada ni.






Pesan cik bulan:
entry ini ditulis dengan emosinya dan airmata yang masih segar di pipi...sedih yang tak terkata. rasa nak peluk cium kuat-kuat kucing aku, si manja tu.janganlah apa-apa yang pelik jadi kat dia lagi.... dan semua kucing-kucing di dunia ni, mahupun kucing di planet pluto...:P

12 comments:

jane said...

ya Allah
manusia gila mana hotak letak kat lutu nih!!! bangang!!!

siot btol

.::WaNiE::. said...

aku dah tengok video ni haritu

mmg meleleh air mata ...bedebah sgt yg memotong kaki kucing tu gile punye kejam

deqyalalink said...

uwaaaa jahatnye potong kaki kucing !! takley ar wat camtuu kucing mane ade akal nak pk waras ! x suke dgn org yg buli buli kucing sepak kucing hengat bagus sgt dah ke ???

emosi pulak T_T

deqya sayang kucing deqya uhuuK~

Peri PiA said...

berdosa menyiksa binatang :'(

iqbalsyarie said...

perghhhh...zalim gila!Berdosa besar tu..nauzubillah...

Apapun,syukur ada org yg ambik dan jaga dia skrg~

soffya cik bulan said...

jane,
mmg otak letak dlm tong sampah dah ni

soffya cik bulan said...

wanie,
aku pn..tk snggup ah tgk.

soffya cik bulan said...

peri pia,
ye..betul tu....tk ada hti perut mmg mcm tu

soffya cik bulan said...

deqya,
mari kita sama2 peluk kucing kita...:)

soffya cik bulan said...

iqbal,
betul tu...pia pn sm.sykur msh ada org hti baik mcm tu...:)

aewan6 said...

kita tak boleh buat apa2 ke kat tokey kedai yg buat mcm tu kat hero? saya sedih sgt ni.. ya allah kurniakanlah balasan syurga kepada tuan yg menjaga hero, sesungguhnya dia seorang yang sangat tabah dah berhati mulia.. amin..

Part Tw0 said...

bodoh punya manusia.haiwan kesayangan Nabi tu.agak2 la nk mngajar pon.xbuleh ku pandang manusia sejijik ni.minta izin share your post ya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)