Apr 11, 2010

zaman kanak-kanak 2 :budak hitam...ohh budak hitam.



..mek tam vs mek tih...



okay.ini budak hitam... gambar fresh dari ladang petang tadi :)
kamu kenal ke?





ye.beliau panggiil saya macam tu.*budak hitam*.hehh.sangat tidak sopan beliau itu.tapi ye..tapi ada aku kisah? :) beliau banyak memberi saya idea untuk menulis. terima kasih sebab bermulut tak ada insurans dan buat saya tough... :)




hu...tapi saya sikit pun tak kisah.memang itulah saya pun...tapi bak kata orang, hitam itu menawan. kata benson & hedges, hitam itu berkualiti (betulkan, andai ku silap tagline ni atau ejaan rokok tu, okay?).mangkuk man marah je dengar.katanya....ingat kamu je berkualiti?habis...warna-warna lain tu tak berkualiti...??hoho.





kamu ni kadang-kadang meroyan macam orang gila talak tahu tak encik jamil....yang kamu melenting tak tentu pasal tu kenapa..??heh, tak adalah..dia pun gurau je dengan saya tu...okay, terima.





okay, cerita lagi tentang kisah masa kanak-kanak.mak saya cakap, mulut saya macam murai dan petah macam orang dewasa...wehh kawan, pernah tak kan kamu macam malu-malu sikit dan rasa nak sorokmuka, masuk bawah meja, bila dengar cerita tentang diri sendiri masa kecil?angkat kaki tangan.hehh :)





saya pernah rasa lah macam tu...mana taknya, mak saya kan, dia akan ulang semua cerita tu, dari a smpai z....berpuluh-puluh kali, beratus-ratus kali tanpa riak lenguh pun.mungkin sampai dia penat gelak lah kot.yang gelak banyak-banyak pun dia...dan saya tumpang sekaki lah... :D dan kadang-kadang dia cerita pula depan orang lain?pernah diceritanya kisah saya kepada bakal mertua saya dulu tu...wah wah wah...tak tahu nak letak kat mana muka ni ha...sabar jelah!







kadang-kadang saya rasa macam saya masih budak.mungkin lah, dia tengok saya ni masih budak.yelah, jangan tak tahu kalau saya ini sangat manja, yang bisa dicium dan dipeluk...yang masih boleh duduk atas riba mak lagi....wakaka :D. tak ada lah....mak suka peluk je.lepas tu cium...mungkin sebab saya tak rasa kasih sayang ayah dari kecil sebab tu saya rapat sangat dengan mak.yalah,mak pun besarkan kami tiga beradik seorang diri, jadi...mesti mak rasa ini sajalah harta yang dia ada, kan...??





he..itulah hakikat hidup saya.dibesarkan dengan kasih sayang seorang ibu yang tidak berbelah bahagi dan ibu bapa saudara yang pengasih serta atok yang sangat penyayang. kerna kasih sayang yang tidak berbelah bahagi itulah, saya berasa seperti ini.berasa bahawa segala yang dibuat di dunia ini, kerna dia.untuk apa pun, hanya untuk dia.satu masa.....insyaAllah, akan penuhi segala janji....untuk dia.ye..untuk seorang wanita yang tangannya itu bisa menggoncangkan dunia. :)




abang zizie (sepupu yang poyo dan selalu buat saya menangi sebab tak tahan dibuli) :ya..ohh ya.ngaga sikit.sengih sikit.tunjuk gigi.kan terlanggar karang...(lawak bodoh beliau ketika elektrik tak ada kat rumah.

budak hitam: (bengang.ohh.rasa nak hadiahkan penampar laju-laju je)




p/s: bahagia menjadi budak hitam...kerna mak selalu kata walaupun hitam, tapi hati putih...hehh (bukan angkat bakul masuk sendiri.;p)


p/s/s: walau pun zaman kanak-kanak tidak sesempurna orang lain, tapi saya tetap bersyukur. apatah lagi mempunyai orang-orang yang menyintai dan setia melayani diri ini dari kecil hingga kini selain mak...iaitu paksu, maksu, makcik, atok dan juga dua beradik.huges!





mak...budak hitam ni kan, tak lama lagi insyaAllah akan jadi cikgu macam mak nak...:)




4 comments:

Peri PiA said...

wah ade kemana2 kah tadi? :D

kamu gds manis,yg lain usah diambil kisah :)

soffya cik bulan said...

peri pia,
hu..ke selayang.cari makan..hoho.merempit.hehh


isk3...maniskah?

Peri PiA said...

ikhlas dr lubuk hati :)

soffya cik bulan said...

peri pia,
ngeeee.....:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)