Aug 16, 2011

bersahur di Genting Highlands :0

okeh. weekend 7 ramadhan yang lepas. ini kerja semata-mata. tahu kerja semata-mata? semata-mata untuk bersahur kat genting sepah pekena mcd, tetapi sebab terlupa atau buat-buat lupa yang bahawasanya mcd kat situ bukan 24 hours. adehh, maka terpaksa panjat genting highlands.


ceritanya begini. pokcik datang mengambil saya untuk keluar minum. saya memang ah simple. seluar trek jek ah. dah namanya keluar minum aje. dan saya memang kempunan air milo panas mcd. katanya, apa kata pergi genting sempah aje, sambil menengok saya ni bulih drive ke belum kot karak tuhh. pokcik kan pokcik yang baik. jadi, ada baiknya menjaga dengan rapi sekali (bak khairul fahmi menjaga adiknya. ehemm).ye dop?


dengan seluar trek macam ni aje? ehh, bulih. apa salahnya. kan... drive aje. ahh, kalau kau cakap tak bulih pun, haku apa peduli? takde makno nye. aku kan cekgu sukan (eh tetiba). tapi kan, drive kat highway karak tuhh memang agak menyeramkan. kereta lori kemain banyak. fuhh.


then, sampai genting sepah, nasib malang sekali. mcd tutup. kata saya, balik aje lah KL... banyak lagi mcd kat sana. tak habis nak makan ha. tetapi pokcik kata, kan mcd kat atas sana ada... (fuhh pokcik ni pemurah. rajin nak bayar lebih. almaklumlah, harga kat sana kan up sikit. takpo, pokcik kayo. apo nak kesah ehh)


malas nak cakap banyak. kalau tak malu nak bawak aku yang serabai ni, layankan ajelah.  eh apa nak kesah katanya... bukan tak pakai baju. (eh kurang asam orang tua nihh). lalu, bersahurlah kami kat mcd tu. awal bersahur hari ni... takpelah, balik nanti kita bedal kurma agar esok lebih sihat bertenaga. eceh.


kegemaran saya. kegemaran dia. yang penting, milo panas. time PMS ni air panas amat perlu. makan pulak tak laju.
(haha, kantoi tak puasa :P)


balik tak larat nak drive dah. bagi alasan, mata tak clear, bahaya ni kalau drive. haha, bijak tak haku? padahal aku cuak. huhuhu.

bila pergi genting, memang teringat banyak kenangan lepas... tempat tu memang perakam kenangan yang begitu banyak. aku pergi dengan kengkawan, dengan trip, dengan family... semua ada... ;) kalau nak cakap 15 kali tu dah lebih kot pergi... yelah dekat sangat dengan tanjung malim. kalau agak-agak bosan, pergi lah berjimba dengan kengkawan menakutkan diri sendiri kat outdoor games tu... seronok kan?


pertengahan 2010 ;) -kak natrah (cekgu juga) yang maintain sweet. 

awal 2010 ;)- bear tu mila yang dapat ;) terer tak? ;D


2009 ;)-jejalang cari pasal.


entry ke genting yang lepas ;)
3.Trip to Genting...31 Jan 2010
 

eh cari punya cari gambar pergi genting, jumpa movie maker adik ex-fiance buat tentang perjalanan kisah cinta kami-merisik-bertunang. muahahahahaha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)