Jun 2, 2010

memang jenis tak reti bahasa!

kadang-kadang orang ni kita dah cakap kita dalam keadaan genting, tapi tetap juga desak-desak kita dengan macam-macam kan?


itu kita panggil apa ye, tak reti bahasa kan?


eh, kau bukan budak darjah dua, atau budak tak pass UPSR sampai aku nak kena cakap banyak kali baru kau faham. kau dah besar, dah tua bangka pun, lagi tua dari aku, pakai otak lah dan fikir!


kerana kau, aku terpaksa meninggalkan atuk aku yang sakit, dan kerana kau... aku terpaksa menaip dengan kencang macam ni. yelah, tak ada cerita nak tulis kat blog, kau pula buat aku hot, cerita pasal kau pun jadilah! (terima kasih sebab kau bagi ilham untuk buat story,hehh)


kerana kau juga... aku membazirkan tiket untuk datang ke KL untuk penuhi permintaan kau yang tak reti bahasa tu, yang tak dan-dan, yang tak sabar-sabar! (aku tahu kau tak ada blog kak oiii, sebab tu aku tulis sedap-sedap kat sini. tapi kalau kau ada pun, ada aku kisah?)


eh, tapi bila aku dah settlekan semua dan nak sangat baling bukti-bukti tu kat muka kau, kau tak jawab pula call. apa kejadahnya? kebendanya?hehh, takutlah tu...sebab SMS aku semalam kan?( tahu takut....). lepas tu siap menyusahkan kawan-kawan aku lagi tu. mak oii, tak dapat aku, kawan-kawan aku pula jadi mangsa sampai mereka pening. sampai mereka pun SMS dan call aku dengan kencang. walaweehhh.... nasib baik tak hang telefon aku.hehh!


ha, kau yang tak reti bahasa... fikir lah, kalau tak kerana nenek aku sakit, aku dah lama blah dari kampung tu dan meneruskan kerja-kerja aku... banyak lagi kerja aku kat KL ni, tapi kerana kau, aku terpaksa juga datang ke KL ni sehari je untuk KAU, kerana KAU semata-mata okay! kerana KAU! ha, bayar balik tiket aku!


hehh!


pesan cik bulan:
kawan, bila orang dalam musibah, jangan kau tekan lagi orang tu... kalau kau tak boleh tolong pun, setidak-tidaknya  janganlah kau menambahkan beban di jiwanya... jangan kawan. kerana mungkin hari ni bukan hari kau, esok lusa siapa yang tahu? betul tak?


tapi jangan risau... walau macam mana marah pun aku, aku tetap boleh gelak lagi...okay? :D aku takkan hantuk laju-laju pun kau akak oii... cuma, maaflah, bila SMS aku tak bersalam lagi...:)

8 comments:

ardinihumaira said...

a ah.. tak elok menyusahkan orang lain.. tumpang rasa geram dengan situasi ini.. huhu.. sabar ye sayang...

NAZ said...

dia faham bahasa tapi tak faham maksud haha

.::WaNiE::. said...

aiseh kesian kamu

deqyalalink in-situ said...

uihh cik bulan, takut deqya membacenye...sabaq k org x reti bahse ni patut kite bagi dye alamat dewan bahase pustake, biaq ade nilai murni siket

aien said...

sabar yer kak...
biasa la manusia... ^__^

Cik Akma said...

uikss sbr2~

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

gelak...
tapi dalam ade saket...
;)

firahadifa said...

uitsss.. nape nie dear??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)