Apr 30, 2010

soffian tu macam safia tak bunyi dia?

itu cik mila dan cik mai.tepi tu saya lah...



dari arah belakang tu dia datang.tapi masa tu saya menghadap ke depan sana.




bala dah datang dah....(sekadar menyebut ayat dalam cerita p.ramlee).menyirat darah saya.huhh, terasa nak luruh jantung-jantung.terasa juga dunia macam mahu kiamat.ya Allah..kesalahan apa lagi kali ni?citt, ladtop pula sebelah.hehh!




dia masuk ke dalam PSS meluru ke arah kami, mai, ros dan mila duduk kat meja depan.ada dua tiga orang student kat situ.saya, kishen dan nadia kat meja belakang.



"siapa yang relief masa ke5, ke6 kelas cikgu soffian?"




suaranya nyaring sekali.tepat pada telinga dan memanah dada.serentak dengan itu, saya huhh, berdiri.tegak.macam menyanyi lagu negaraku tu.dahlah tengah syok berblog.rasa dia sebut nama saya.ye, soffian dekat ke bunyi dengan safia?




tapi, mai jawab...."saya, tapi masa ke-9, puan".dia berpaling kepada mai, dan meluru kepada kishen.motif sebenar, tak tahu.o.O




saya, masih berdiri.hingga dia membebel-bebel kepada kishen atas urusan buku rekod pengajaran, saya duduk.ehhh, bukan aku ke tadi diahu cari?




selepas dia membebel kepada kishen, dia berlalu pergi.ye, itu penyelia petang.sangat tegas, dan proaktif.hehe.kalau dengar suara dia je, memang rasa nak pengsan dan-dan tu juga.dan saya, saat itu masih berdebar-debar, getaran di dada masih belum hilang.sumpah tak tipu.sampaikan lepas tu, saya pegang telefon, terasa tak tahu nak petik apa dia.series.kamu pernah tak mengalami perasaan ini?




balik sambil melepak makan malam, buka cerita.mai, ros dan mila berperasaan yang sama.masing-masing risau kalau-kalau PK datang mencari mereka dan menyelak kesalahan. huhhh, rupa-rupanya kami sama.dan mereka tergelak besar, bila tahu kenapa saya tiba-tiba berdiri tadi.haha.



tu lah.....menghadap lagi ladtop tu...



cess, saya ingatkan soffya, rupa-rupanya soffian (tapi kalau ye pun, mana dia tahu nickname saya di alam maya ni kan.dia tahu kan safia.hehh, itulah..kalau dah buat salah (menghadap ladtop walaupun tak salah sebenarnya sebab kawan-kawan yang lain pun berbuat yang serupa di sekolah), tapi terasa takut.sebab.........





p/s:nantilah cerita lagi.tunggu saya habis praktikum dulu.hehh (karang kena tambah 2 bulan praktikum, niaya saya)


p/s/s:saya memang....bila berbuat kesalahan, tak reti nak berpura-pura tak tahu.jadi, mengaku jelah.......lepastu, kalau buat ramai-ramai, saya je yang selalu kena.hehh.a blackship of the family...:(

20 comments:

aibaks said...

cik bulan tgh praktikum ya? baguih..baguih..nti da selesai.. leh konvo.. pastuh pegang sekeping kertas yang sgt bernilai harganya.. tahniah dati aibaks!

Peri PiA said...

erk... depan jer sama bunyi nya

ala syg,kamoo bkn kambing itam

pawaka19 said...

mel baru je abis praktikal..hope dapat habis dengan jayanye..

Cik Akma said...

hahahah tak samee bunyinyeee :D

ardinihumaira said...

hehe kelakar la pia... ;p dni pon pernah gak jadi gni. lucu2 hehehe

DEMI KAMAR BERADU

sugar2 kapas strawberry said...

klu skali sebut mmg agr similar la bunyi dia..hihihi...takot gak ek ngn senior2 kt skolah.bc pon kecut perut ckit ;)

helena's said...

nak dekat jugak lah tu..saya pon leh konpius lebih2 kalau ada nama glemer kan.hehe

deqyalalink said...

hahahhaha..name nak dekat samo ke apo...tapi kenapa relief mase ke 9 pun kene marah ke cik bulan?

AiZ said...

baguslah mengaku kesalahan.. :P


komen i punya entry gak ye.. klik kuat-kuat kat sini >>Apabila Bersama Friendly Blogger Part 1 - Kak Yanmie



Shafie said...

slh dgr ye..
hati2 t diri sendiri kantoi kn kesalahan :P

soffya cik bulan said...

aibaks,
ye..tgh praktikum..insy, 2 mggu lagi hbis lh...:)

soffya cik bulan said...

peri pia,
he...ye bkn kmbg itam, bdk itam je..hoho

soffya cik bulan said...

pawaka19,
alhmdulillah..utk kamu
ye insyaAllah..utk daku

soffya cik bulan said...

cik akma,
tk sm..tp ms tu rs sama.hehh

soffya cik bulan said...

dini,
mmg klakar yop..den rs nk glk smp skrg...:)

soffya cik bulan said...

strawberry,
he....kecut perut hbis dah tu...:)

soffya cik bulan said...

helena,
haha..penangan nm gelemer...(not too glemer, tp sdikit kontroversi.hoho)

soffya cik bulan said...

deqyalalink,
he....sbb ada cikgu yg relief tk msk kls kot...he

soffya cik bulan said...

aiz,
he....ngaku kslhn sndiri ek?he...

soffya cik bulan said...

shafie,
ye..kne lbh hati2...:0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)