Mar 5, 2011

disiplin dan kerja keras

ini petua untuk berjaya. disiplin dan kerja keras. saya akui perkara ini. sebab dulu, STPM... ini ramuan saya untuk berjaya. how i managing my time, managing my life... sangat sistematik dan teratur. bila perlu buat kerja sekolah, study, makan, tidur, semua bergerak ikut turutan masa.


tetapi, bila masuk universiti, mula hidup secara fleksible. kelas time ni sejam, petang dua jam, esok kelas malam sahaja, lusa kelas pagi-pagi buta, lepas tu selang masa yang lama dan pukul 5 baru ada kelas, owhh sangat membuat saya berubah menjadi manusia yang unpuntual.


memang saya seorang yang slow. kalau buat apa-apa, ambik masa yang lama. so kalau tak manage masa betul-betul, memang tak jalan lah kerja. sama jugak sekarang, ia berlarutan. life tunggang terbalik. means, masa saya sangat tidak teratur. bile tidur, bila makan, buat kerja, uruskan blogshop, damn, sangat berterabur.


so, macam mana nak berjaya kan? tapi insyaAllah, hidup ni kan kita yang control. benda ni kena set kat mind. kalau mind kita yang tak nak ikut, ia tak jadik. so tiap yang jadi tu, kena pulang kepada diri sendiri. ejas diri sendiri. jadi, saya berharap masa yang saya harapkan itu akan tiba dan merubah semua.


bila? adalah :)

time tu, mungkin saya bukan begini lagi.... who knows, right?
i bet myself. ya!







       

2 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sokong kate2 yong..

Sheherazade said...

usaha tangga kejayaan

benar la kata org,zaman belajar sgt indah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)