Dec 24, 2010

Tak perlu jadi lalang! adatlah... hidup ni ada NAIK dan TURUN...


kalau pasal kehidupan macam ni, rasa dah banyak belas kali dah aku percakapkan. aku ni memang suka sangat cakap benda-benda yang series, sebab aku ni memang seseorang yang memikirkan kehidupan dengan SERIES. apapun, aku suka merancang dan selebihnya aku serahkan pada tuhan.


dan selalunya, aku memang suka berfikir apa yang patut aku ada, capai pada umur sekian-sekian dan apa yang aku patut jadi untuk 5, 10, 20 tahun akan datang. lebih kurang macam tu lah....


samalah dengan blog aku ni. aku tak pernah buat sesuatu saja suka-suka dan aku tak peduli berapa juta manusia pun beri pendapat blog dorang begini, begitu ke apa, dan memerli blog ni ke apa, sebab aku menulis ada target aku sendiri.


kalau pun penulisan aku bukan baiiiikkk sangat dan tak ribu-riban orang baca, tapi bila melahirkan satu-satu entry aku nak berasa PUAS dan lepas tu akan kaji balik, kenapa entry ni kurang orang baca, kurang orang komen, dan itulah yang akan aku perbaiki...


tapi adatlah hidup kan... ada naik dan turun. sama jugak dengan blog ni. sama jugak dengan mood aku. bila rasa nak menulis, berapa banyak draft aku tulis dan bersusun tinggal masa nak publish je. tapi bila mood tak ada, haram nak ada entry. sebab tu trafik pun macam ni je minggu ni...sebab kadang-kadang, bila dah lewat malam, baru nak hasilakn entry. mana nak kejar trafik kan?


trafik naik sekejap, lepas tu turun balik. tapi hari ni, pelik pulak dia naik balik cecah 350++ dan 920++ page views dah tadi. mungkinkah gara-gara PING blog?

tengok ni..

trafik lepas ping blog untuk ENTRY ini


weh korang, sorrylah kalau penulisan aku hambar atau membosankan. tapi apa nak aku pesan, menulis ni pun perlu ada prinsip sendiri. tak perlu lah kau jadi lalang. jangan sebab orang tu naik dengan cara penulisan macam tu, kau pun tukar ikut cara orang tu tulis pulak. 


sama jugak bila kau masuk blog, orang semua suka blog dia tu, komen baiiik-baikkkk punya, kipas je kan, kau pun turut ampu sama meskipun kau tak suka atau kau tak setuju dengan dia tu. tak perlu ye? nak naik, naiklah sebab siap diri kau. dan tulislah berdasarkan prinsip diri sendiri. okeh? aku cakap ni sebab aku pernah melalui semua ni T_____T

 p/s:
ohh ye, entry-entry pasal personaliti-personaliti kat bawah ni telah meng'up'kan trafik blog ni. silalah terjah =)

5 comments:

wachak said...

Sokong 100 %. x payah nk jadi mcam org lain. kita dgn identiti kita sendiri.

Sharifah Ena said...

setuju gila yg.. ;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

heliza sokmo...
hehehe....

.::WaNiE::. said...

soffya

mcm mana buat yg 'pelawat terkini '

tu??

Sheherazade said...

btl,jgn jadi lalang


bangga dgn kamu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)