Jul 27, 2010

mimpi indah bertukar mimpi ngeri | mengada-ngada V

cess, aku syak ada orang mendoakan aku tak dapat 50/50 semalam. kalau ada, aku boleh agak siapa tu...amboi, senyum je dia datang ambil aku tadi kat MyEg. eh mang, gelak ye kau, bila aku test cakap tak lulus eh? amboi, si dia cakap suruh rebus buku undang-undang tu makan. epat je eh kalau nak menperdajalkan aku ye.


encik M, kau doakan aku tak dapat 50/50 eh semalam?patut lah...aku rasa macam mimpi ngeri je semalam. dah tu..bila kita cakap dapa 48/50 dia jawab, hehh tak ada hadiah. belanja makan je sebab lulus...sudah, sudah.jangan mengarut.benci ah, kalau tahu kita mengelat tadi suruh kakak tu tulis lulus cemerlang dapat 50/50.hekk.benci.


eh bila kita tanya dia soalan confius yang satu ni...ni tanda ni apa maksudnya ye??? sebab agak soalan tu yang salah, tu dapat 14/15 bahagian A.psst, jangan gelak tengok lukisan hodoh aku ni.pakai paint okay sebab cari tak jumpa kat google lah.hakhak.aku lukis suka-suka hati ha..hakhak


[tanda bintik-bintat, katanya encik M]


dia cakap, "ala...dekat divider, tengah-tengah jalan"
tapi aku lawan, "eh ye ke?bukan tanda lampu isyarat ke..."(ala bodohnya aku...jawab ini dalam exam tadi. apasal tanda yang ini satu aku keliru.yelah, banyak sangat tanda ni kat lampu isyarat.tambah pula kalau tanda halangan yang aku faham yang garis-garis tu)



"wak, ke...tanda dia, trafik light?"
"aah, ye lah kot jawabnya dia"

tiba je nak sampai selekoh trafik light tu, aku rasa nak cakap,
"erm, ke tu tanda halangan wak? (sambil buka buku undang-undang balik). wak,yelah... tanda halangan lah wak."
"ha...itulah maksud saya.halangan.yang banyak kat divider kat tengah-tengah jalan tu. kat trafik light pun banyak, bahagi jalan."


"eh kau kan, tadi kau cakap aah, trafik light."
"tak, maksud saya benda tu kat trafik light...tapi bukan trafik light" (gelak kuat-kuat.hodoh)


"eleh...banyaklah...ni tak dapat 50/50 ni sebab semalam belajar dengan awak lah ni" hakhak.gelak, gelak, gelak. sakit hati aku. meloyar je lebih. tak habis lagi tu, nak kutuk aku ni tak faham tanda isyarat.hehh. sampai kedai makan, turun kereta. tambahkan lagi...


"ha belanja makan jelah..apalah kau ni, tanda bintik-bintat pun katanya trafik light..haiishh..tak sekolah ke apa..."


aku gelak, gelak dalam bengang.siap kau karang eh tapi kan, kan best kalau soalan tu keluar yang macam begini...eleh, apa ke bestnya belanja makan..hari-hari dah kau belanja makan.motif?:P



agak-agak kalau soalan macam ni yang keluar, dapat skor 50/50 tak?hakhak :P


Notabulan:
aku rasa-rasa je tadi nak lempang laju-laju dia ni...


Notatahibintang:
cuak gila tadi. rasa macam ada tokoh muka tak lulus je...hakhak

5 comments:

.::WaNiE::. said...

kekeke

yg bawah tu funneyh ok

ardinihumaira said...

dni dulu 47/50... hehe

Kie-yu said...

hee :D
dah lepas dah
tahniah!

kie-yu tak abes2 lg 9 jam pnye ni
bizi laa

Firdaus Jamaludin said...

haha..papan tanda tuh maksud dia..HALANGAN DI HADAPAN..benda tuh just utk remind sebarang jenis halangan yg ada kat depan ;)

Sheherazade said...

dulu ku ngam2 lulus,hak2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)