Jun 28, 2010

tiz Zaqyah : kesian aku dengan kisah-kisah 'perampas' ni | melalui zaman memey, anne & nora danish.

 [entry banyak gambar dan cecah lantai, kerana kisah berbeza tapi jalan yang sama...]

[dulu aku rasa tak cantik sangat..tapi sekarang nampak cantik sungguh]



mingguan malaysia hari ni ada menerbitkan kisah tiz. jadi cover story untuk pancaindera. yelah, akhbar kan, bila orang glamour sebab cerita panas macam tu, mesti berlumba-lumba nak buat story dan itulah juga yang berlaku pada tiz.


mungkin juga ia jadi satu peluang untuk tiz bagi melonjakkan popularitinya (dari sudut kedua) sebab setahu aku, dunia artis ni walau sekontroversi mana pun dia, lepas tu bila isu tu dah basi, mesti namanya akan naik balik...lagi 'dirisik' dari sebelum itu lagi. mesti punya. dan time-time tu juga ramai yang tawar itu ini.



contoh dah ada. ingat lagi norman hakim, memey suhaiza? fuhh, makin ramai orang nak tahu pasal dia tu, makin ramai yang ambil kesempatan, tawar itu inni,tampil ia mana saja. berlakon tak alah.lagi kencang dari sebelumnya ada. mesti orang nak tengok rancangan tu kan? sebab benci pun tengok juga..suka pun tengok juga.




 [norman dan memey selepas perbicaraan]



hari ni, cuba tengok anne (pernah meletup sebab kenyataan 'buang' tudung balik) dan penceraian...akhirnya berpeluang mengacarakan satu rancangan di televisyen. rancangan apa, tadi tak sempat nak catch up masa iklan. jika sebelum ini, sukarnya mendapat peluang sedemikian (tapi mungkin juga rezeki anak).






berbalik kisah tiz, entahlah, aku kasihan tengok dia. kita tak berada di tempat dia, tak juga sebagai fasha sandha, tak juga sebagai almy nadia...tak tahu apa pucuk pangkalnya. jadi, janganlah kita nak saling tuduh menuduh (aku suka dengan ketiga-tiga pelakon ni, okay?jadi jangan kata aku bias.aku cuma pemerhati saja)



baca akhbar tadi, kasihan juga..peminat fasha dan almy, mesti marah dia. peminat tiz, mesti marah fasha dan almy. yang kita sedia maklum, jejai (nama panggilan manja untuk kekasih hati fasha) adalah bekas suami kepada pelakon gebu nora danish. lihat pertaliannya di sini? kesimpulannya :balik-balik itu juga..pergi situ sini, kecilnya dunia, orang itu juga. betul tak? dan satu lagi (hari ni di atas, esok mungkin di bawah) ye, itulah gambarannya sekarang.


[fuhh, hot mama..nora danish dan bayinya.cantik tak payah cakaplah...]



oleh sebab anne, memey, nora danish juga masih tetap hot walaupun pernah ada fasa-fasa kontrobasi, jadi, nasihat aku buat tiz, sabar saja...kejap lagi orang akan lupa. masa ni semua orang akan shoot kau, tapi setelah ia berlalu, kau akan jadi lagi famous. berdesut tawaran berlakon masuk.silap-silap ada yang bagi tawaran buat full album, menyanyi pulak. hakhak. betul tak? aku cakap dari pemerhatian aku sendiri...



fasha pun pernah lalui kontriversi yang hebat juga... siu dato' apa eh? lupa dah...dato' s? lepas tu, kurang ajar dengan press, tapi tenggelam kejap saja...lepas tu, naik-naik-naik...kan? dah itu makanannya dunia artis...kontroversi. makin banyak kontroversi, makin glamour. betul tak?

nak contoh lagi...nah, raja kontroversi, Mawi kita...ye tak?



cik bulan:

aku tak suka hentam artis..maaflah, kalau kau kata aku apa pun..tapi bukan kerja aku hentam artis...

11 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

cerita artis.kawen gempak.cerai gempak.fasha tu dr dlu lg buat kontrobasi

Sheherazade said...

kecoh lah mereka ni.huh!

jaya jr said...

bab fasha sanda:
nora danish akan kate,"nah rasekan ko klo ade org kacau kapel ko mcm ko buat kt aku dulu..HAHAHA"(gelak jahat)

ardinihumaira said...

:) artis ni macam2.. kadang2 hairan dengan life diorang. glamour tapi banyak kopntroversi. kalau dni, ada kes orang gosip dengan yang itu ini dah tak leh tdo.. kalo bab cemni apotah lagi.. hohooo takmo jadi artis :p

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

inilah dunia artis...
;)

soffya cik bulan said...

sugar2:
dunia artis...mmg gempak selalu..

soffya cik bulan said...

peri pia;
yg kecoh tulah dunia artis..

soffya cik bulan said...

jaya jr,
mgkn lh..mgkn tu yg nora ckp..hakhak

(pndailah kembar nora ni..hu)

soffya cik bulan said...

dini,
sbb tu kalau nk jd artis..kena stnby seluruh hidup dlu..

soffya cik bulan said...

meniti senja,
ye, dunia artis.

Arif Dzulkifli said...

"baca akhbar tadi, kasihan juga..peminat fasha dan almy, mesti marah dia. peminat tiz, mesti marah fasha dan almy."

ni pehal weh?..aku suka kat almy tu..ada orang aniaya/fitnah dia ke?..nk kne rejam kt aku ni reporter tu!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)