Apr 28, 2010

zaman kanak-kanak 4:budak hitam cakap "mak,nampak lutut tu haram!"

 ...budak hitam dan budak putih...




eceh...macam mak kau tu tak tahu halal haram.hehh!bila mak ulang, ku malu sendiri.masa kecil-kecil, hingus pekat-pekat, pandai je kamu kata, "mak...ustazah kata pakai seluar nampak lutut, haram...".haha, pandai je...tapi bila besar...hilang dah yang halal dan haram.mak gelak je cerita...ku bengang.apasal kecil-kecil pandai, besar-besar bangang tak pandai?kan...? (untuk kita semua lah..sekalipun ku tak pakai lah seluar pendek tika outing, tapi...masih belum memakai pakaian ikut piawaian yang ditetapkan.hehh)









adikku pula... 
mak :adik lapar lagi ke..tambah lah nasi tu..."
adik :tak lah mak....
mak: dah tu mak tengok, licin habis jilat-jilat ho...
adik:adik nak pelicin...tak baik...nabi marah....




hoho.advanced lagi adikku jijah.hehe...mak memerli..hu, kecil-kecil ikut nabi, jangan membazir rezeki.sekarang, beli itu buang...beli ini buang.makanan mak masak,tak nak perhabiskan...tak pula cakap nabi marah...hoho.adikku kena.lain pula cerita dengan abangnya...




mak:sir, bakpe air milo tu cair sangat...
abang:takpelah mak....jimat....



hoho.itu darjah satu kot.buat air milo sendiri.wahhh....jimat sungguh.kalau boleh warna biar sama dengan air teh je.hahaks.tapi mak cakap...yang itu jimat tapi besar sikit pergi sekolah...satu hari 2, 3 ringgit mahu habis.tak ada yang jimat pulak...huhu.









pendek kata, budak-budak...kan? hati putih dan suci.yang baik, susah pun tetap masuk ke hati kata mak lagi.kadang-kadang ayat-ayat kami masa kecil, diingat-ingat tergiang-giang di telinga mak sebagai kenangan.itu saja yang ada, untuk diiingati selain beberapa keping gambar semasa kecil...




dan bila mak pusing-pusing hal yang sama....ku gelak...:D kami gelak...:D. itulah kami.....budak hitam (eh, ku seorang je yang hitam. adik dan abang putih.malang kan?)



kamu pula...apa cerita masa kecil...mesti mulut lagi celoteh buat orang geram kan...??



p/s:masa kecil, hati suci murni dan putih bersih.harap tua-tua ni pun sama....he


p/s/s:ku rindu tentang semua itu...rindu.andainya masa boleh diputarkan semula......

3 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

kenangan...

:)

.::WaNiE::. said...

kalau boleh putar, confirm tak bleh

kalau boleh putar confirm aku xmo kuar rumah main panas dedulu takdek la itam camni

deqyalalink said...

heheehhe pndi mak adik semua :) yelah konon nak jimat ye hehheheh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)