Jun 1, 2011

kalau tak sabar, lama dah aku kokah kereta tuhh

semalam kan nak balik kampung. dah siap semua dah. dah masuk barang dalam bonet. dah start kereta. dah panaskan. dah nak gerak dahhhh... tiba budak-budak kecik tepi kereta jerit, tayar pecah, tayar pecah. haihh, bala apa pulak yang datang nihhh? -ala ahmad nisfu.


isk, kereta ni buat hal pulak. semalam elok je aku bawak keluar dating. tiba hari ni nak ngeng pulak. apa lagi, aku mula ah nak call orang tu ni. nasib baik gak ah berader atas rumah tu ada. tolong tukarkan dengan tayar spare. tetapi malangnya, tayar tu jugak pancit.


kalau kau, hot ke tak hot? siott je dah penat-penat buat kan, lepas tu pancit lagi. kat dalam rumah ada lagi dua bijik tayar baru yang pakai sekejap je hari tu. ingat nak tukar yang tu, tapi sekali tengok tayar yang tukar tu macam tak sempat je nak sampai kedai (perempuan punya perkiraan kan...)


aku fikir sabar je... kalau tak aku kokah tayar dengan kereta-kereta tu sekali... mesti neo hitam gelakkan aku dah ni. semalam dah ah dia tolong parkingkan sebab tak lepas, hari ni kereta buat hal pulek.huuuu...


sudahnya, aku masuk rumah, naik katil, sambung tidur. esok je ah aku balik kampung.... kecuali kalau petang lagi pakcik datang buatkan tayar tu.... adik aku, makcik aku lagilahh, muka kelat tak hengat. tak dapat balik...he. tapi nasib ah baik jadi kat rumah kan. kalau tengah jalan?


petang pakcik aku datang buatkan. so,dapatlah jugak aku balik kampung... so sekarang ni tengah online kat rumah atok ler. besttt, rumah atok ada wifi. laju jek. tak macam berukben biru tu :P lepas tu makan sedap-sedap. bangun pagi, berekfes dah sedia. bagus tak bagus kan? T____T


tengok adik aku jadi jaga tua. aku, tengah sengeh tangkap gambar ni. dia, tolong undurkan kereta. bukan tak boleh nak buat, saja nak ngade... buat manja :P


apapun, satria puteh tu memang banyak kenangannya....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)