Jan 9, 2011

Serba tak kena. ohh resah hati ini.

aku harap penulisan ini tak panjang. sebab aku sebenarnya berada dalam persimpangan. kecelaruan emosi. kalau menangis pun, apa ada dengan menangis? sedangkan banyak lagi perkara yang perlu dilalui, perlu diurusi. dengan menangis juga, semua ini tetap terjadi. jadi, ada apa dengan menangis?


kalau kita mencintai seseorang itu, kenapa susahnya untuk dia juga mencintai kita dengan perasaan yang sama? ye, benar kata orang, mencintailah... dan jangan sesekali berharap yang sama. tetapi, boleh ke kita hidup dengan falsafah begitu sedangkan hidup ini tak semudah itu?


sebagai manusia, dalam hidup ini, ada perkara yang boleh tak boleh, mahu tak mahu, ye dan tidak untuk kita buat. dan seandainya kalau boleh berjalan beriringan, membuat dan tidak membuat sesuatu dengan persetujuan yang sama, bukankah hidup ini lebih indah?dan lebih mudah?


atau adakah sebenarnya kita telah memilih orang yang salah? dan bila kita menyedarinya, adakah boleh kita berpaling semula, kembali ke awal perjalanan? tetapi mengapa, walau kita mencuba, hati masih tetap merindui dia, tetap mengatakan, ya dia, tetap mahu dan berharap, tolonglah berubah, tolonglah cuba memahami, kerana aku masih tetap menanti...


resah ;'(

16 comments:

meaw said...

tengah la ni,hehehehehe :D

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kak soffya, jgn resah2. setiap masalah ataupun kecelaruan pasti aa solusi..

take care ye....

ch!natsu said...

be strong..
insyaAllah ada hikmahnyer nape jadi cmtue..
sblm wujudner pelangi perlu ada hujan bukan? sbr ye.. =)

lala dan joey said...

pia syg..;)

jangan cuba mengingati sejarah yang telah pergi..mengapa harus menunggu sesorang berubah hanya kerana kita menyayanginya..mengapa dia tidak pernah terfikir untuk berubah jika benar dia sayangkan kita..

kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan..andai benar ada yang mencintai kita seikhlasnya..belajrlah untuk menerimanya..

satu yang perlu dipegang..JANJI ALLAH ITU PASTI..dun b sad..owez b wif u..lebiu!!

aleen aiden said...

erk,boley tahan berat jugak isu yg dkemukakan.xdapatlah alin nak jawab gaya seorang dr,love.hu3
pape pon,jgn sedey2 keyh.chill2 cket. ^_^

aleen aiden said...

erk,boley tahan berat jugak isu yg dkemukakan.xdapatlah alin nak jawab gaya seorang dr,love.hu3
pape pon,jgn sedey2 keyh.chill2 cket. ^_^

aleen aiden said...

erk,boley tahan berat jugak isu yg dkemukakan.xdapatlah alin nak jawab gaya seorang dr,love.hu3
pape pon,jgn sedey2 keyh.chill2 cket. ^_^

kakyong said...

masa akan mengubati luka di hati..
lebih baik kecewa skrg & belajar melepaskan.. Insya Allah, pasti ada ganti yg lebih baik.. yg pasti si dia lebih sayang cik pia..

pesanan dr kakyong : cari cinta hati yg sayang kita lebih dr kita sayang dia... ;)

A.S.T.I.N.A said...

Mencintailah seadanya...
Ouh Cikgu Soffya.. kenapekah sgt cantik?

soffya cik bulan said...

meaw,
hehe... tengah ye?

soffya cik bulan said...

fifiey,
iyer dear....
keresahan itu tk berphujung :(

soffya cik bulan said...

chinatsu,
terima kasih dear...
hrp pelangi itu akn dtg nnti

soffya cik bulan said...

lala dan joey,
iyer dear...
time kacih sgt :)

betul tu... tp sbb dia tk bermain kata, itulah yg buat sy resah....

soffya cik bulan said...

aleen, hu sgt berat. tk tertanggung :P

soffya cik bulan said...

kakyong,
betul tu kak...
tgh mencari :)

soffya cik bulan said...

astina,
grrrr, dh mencintai seadanya...tp kecewa gk akhirnya..
hu, cantik pd pndgn shj :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)