Jan 20, 2011

4 amalan yang digalakkan setiap hari!

1. menabung
berapa banyak tabung ayam ehkau ado? non ado? sila buek copek.


2. membaca
janganlah baru baca 6 baris ayat mata dah lali, perut dah berbunyi. sekejap mengantuk, sekejap lapar. 


3. menyanyi
pegang penyapu, buat mic. komang-komang pun, pegang botol bedak. kasi feel lebih.


4. senyum
senyum kambing adalah dilarang sama sekali. senyum ada makna, takpe.



ada lagi 3 sebenarnya, lupa. semalam ingat, tapi tadi masa nak tulis, hilang pulak 3 jadi 4 je. haha. korang ikut dulu yang ada tu... nanti aku bagi lagi. yergh?


banyak-banyak tu, no 3 paling senang sekali. setiap masa buek. anak itik tokwi pun jadi. haha. nak buat macam mana, dulu cita-cita nak jadi artis. sejak KRU rejek, terus tukar karier jadi cekgu.


eh, menyanyi itu terapi tau.


psst...
bangga, entry ditulis dalam masa 3 minit sahaja ;)

6 comments:

A.S.T.I.N.A said...

Saya selalu baut amalan...
2, 3 dan 4 sajer..
Tabung Ayam tade~~

.::WaNiE::. said...

cikgu

hari hari saya baca facebook

buku jugak kan?

hahahahahahaha

h o n e y said...

Salam. sebenrnay plg mudah amalan boleh dilakukan adalah senyum. senyum satu sedekah dan diperoleh pahala hny dgn senyum. tak susah pun. Senyum bukan sahaja dpt pahala malah dapat mengeratkan ukhwah sesama manusia dan dihormati oleh org lain. tak ada nanti org kaa kita sombong.

thanks for info=)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

hye, good morning sis..
dh buat dh semua list yg sis sebutkan di atas tuu. haha
:D

ch!natsu said...

hehe terbaekla..
let sing..! lalala~ =)

Cz Aina said...

same..
i like no 3 jgk..
wlu ape pun jadi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)