Apr 26, 2010

vlog | adakah ia juga blog? atau cara budak pelat sebut blog?

weee......bila baca je entry shafie pasal vlog, rasa nak gelak guling-guling.ohhh, sengal-sengal ubi juga saya ni.otak udang mungkin.dan terfikir, ada bakat nak masuk raja lawak juga....hehh, sebab bodoh alang sentul bendul betul.kadang-kadang. :P



ada ke, masa saya tengok entry orang tulis tajuk dia ada perkataan vlog, saya cakap heehhh, lagi-lagi nak sebut blog pelat-pelat.macam budak kecik.nak guna bahasa geli-geli.wakaka...:P apakah saya ini?buta kayu makin teruk.



tapi, bila baca entry beliau lalu saya semakin faham.dah, dah.tak lurus macam sodek lagi.dah ada cutting-cutting gaya mimie one nation emcee.hehe (minat mimie terlajak.hehh, ke laut dah....).okay, saya nak terang sikit apa yang saya faham tentang vlog dari entry beliau.


terang shafie:
Vlog bleh jgk dikenali sebagai Video Blogging atau Vlogging atau Video log. ia masih sama macam blogging biasa cuma medium yang disampaikan dalam bentuk video :) so jangan confius sangat dengan namanya cuma fahamkan apa itu video blogging je dulu :P its ok..nak tahu lebih lanjut boleh google atau bukak wikipedia ini. (dipetik dan diubahsuaikan dari: blog shafie)




okay, vlog ni mungkin dah lama.tapi saya je yang tertinggal...lagipun tak ramai rasanya yang buat ni.yelah, kita mesti lagi suka dan lagi senang nak tulis je macam ni kan.lagipun, kena buat video camtu kan...macam shafie cakap, mungkin orang tak berani, segan atau taknak expose diri sangat, dan mungkin sebab ramai yang tak ada kamera canggih-manggih macam saya nak rakam aksi kan...


apapun sesiapa yang berani tu, silalah mencuba...:) 


p/s:klik shafie, untuk lagi maklumat lanjut.dan berkenalan dengan jejak single mingle ni.hoho

p/s/s:klik cik chenta yang cool untuk support contest beliau...:)




7 comments:

.::WaNiE::. said...

ooo vlog tu video blogging ehhh

baru ku tauuu

NAZ said...

yeah orang mesti segan :)

Anonymous said...

heheheh kalau baca dr tajuk , mmg sah2 ingt budk pelat yg ckp ..

baru tau jgk psl info ni .. tq

Sheherazade said...

akan keliru jika tidak diteliti

kecomelan juge :P

Hafiz Yusof said...

cute juga perkataan tu

Unknown said...

vlog = blog


ea? :)

ardinihumaira said...

a ah vlog tu kena wat video. encik touya suka buat hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)