Apr 26, 2010

surat dari budak hitam kepada budak putih...o.O



...budak hitam dan budak putih...



salam budak putih...:)



dalam surat yang pertama ni sebab kita tak pernah pun selama ni berutus-utus surat selama ni, nak pesan satu je...tentang cinta kamu itu...:)





dik, 
sabar menghadapi dugaan dalam perhubungan.ye, kata orang, zaman bertunang, penuh onak dan ranjau.tapi sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula kita dik.ish, sudah-sudah lah..banyakkan bersabar.orang lelaki sifatnya mudah, simple.tak macam kita, selalu berfikir secara rumit.jangan cepat melatah, okay?




dik, 
jangan besar2kan hal yang kecil...jangan kerana yang kecil juga, terbawa-bawa sampai hubungan goyah.jangan bagi emak pening dengan masalah-masalah kita.akak memang akan ada untuk bantu kamu, untuk mendengar tapi kamu harus kuat...perlu tabah untuk menghadapi.jangan give up.





oiit budak putih, 
dia tu memang menantu pilihan keluarga kita.saat kamu bawa dia menjejakkan kaki ke rumah kita dari waktu pertama hingga waktu yang kesekian kalinya, dia tetap pilihan emak, pilihan semua (tak seperti akak :( )dan bila kamu berantakan dulu, kami pening.kami berharap jodoh kamu berdua berpanjangan.tapi segala-galanya adalah pilihan kamu...




budak putih yang budak hitam sayangi selalu, 
moga hidup kamu berlalu dengan gembira selalu..selalu akak katakan dalam hati, biar apapun kelukaan hidup ni, biar akak je yang merasakan, tapi bukan kamu.....kerana, akak sayang kamu sangat2......satu2nya adik yang akak ada, dunia dan akhirat.




mek tih,
jangan menangis sayang....la tahzan!




salam sayang,
dari budak hitam (mek tam) 



p/s:pesanan ini juga buat kamu semua yang bercinta dan kamu, ada tak apa-apa nasihat yang boleh saya berikan kepada adik saya tak?pening dah kakaknya...



p/s/s:jangan suka gaduh-gaduh...tak baik....hehh.kalau nak gaduh juga, sila sepak terajang kuat-kuat :P

6 comments:

Peri PiA said...

La Tahzan juge (T_T)

salam sayang

ardinihumaira said...

dni dah bertunang.. tapi tak rasmi tade majlis.. adp cincin je.. majlis tu kena buat lepas2 ni.. yang dirancang2. huhu... onak ranjau bertunang.. jelesnya membuak2.. pastu asyik pk ke depan hal2 kawen je kan.. mula la kadang2 rasa kecik2 ati.. adoyai.. kena sabar2.. nanti nak jalani hdp suami isteri lagi susah..

yusuf mujahidin ™ said...

shweetnye entry ni...hehe

Nazz@Purple said...

tgk gambo..cam kembar lak..

embun d tengah malam said...

terer terajang tu..baik main bola jer..hahahha

.::WaNiE::. said...

hi kakak nk jadi adik kamu boleh tak

saya pun itam

hahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)