Apr 29, 2010

blogwalking | jangan ambil mudah

tidak kira perkataan apa pun yang kamu guna, yang kamu tulis...blogjog ke, blogwalking ke...bahasa apa pun yang dipakai...jerman ke, manggeris ke, tapi ia masih membawa maksud yang sama kan?iaitu perbuatan melawat ke blog orang lain...untuk membaca entry, mengenali tuan punya blog atau sekadar kamu berceloteh secuit dua supaya dia tahu yang kamu pernah datang dan untuk memanggil kembali kedatangan dia untuk trafik nuffnang kamu, kan?




walau apa pun tujuan seseorang, kita tak boleh marah okay.walaupun kamu rasa serabut, ehh, dah datang sini..siap pesan, datanglah balik ke blog i balik ye...atau i dah folo u, folo me back eh... tak perlu untuk risau eh dan tak perlu untuk marah (walaupun saya sendiri tak suka cara itu....)



sebab tiap orang punya stail dan ragam.hidup kan...perlu untuk consider.tak boleh nak ikut cara kamu saja.okay?masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau, mengaum (tapi jangan tersalah masuk kandang rimau dik, karang tak keluar-keluar.niaya)




betul...kadang-kadang kita saling mengunjungi untukdapatkan loyal reader kita, juga trafik, tapi jangan keterlalun sangat berpesan-pesanan itu.sebab orang lain pun pasti mengerti kan?yelah, sama-sama berblog..betul tak?tahulah...dah orang datang tu, jengah-jengah lah dia balik sebab kamu pun pasti nakkan yang serupa, betul tak?



bagi saya, blogwalking ini sangat penting tapi perlulah bercara nak menjerit,untuk tinggalkan pesan kat shoutbox tu.jangan sampai yang disinggah tu rasa malas pula nak menyinggah balik....:P. ye tak?



faham maksud saya tak?so, saya nak tanya kamu pula,bagaimana cara kamu berblogwalking?bagaimana cara kamu meninggalkan jetritan di shoutbox?pakai ayat yang macam mana?

hye...saya singgah...
salam kenal...saya sipolan bin sipolan...
hye..jelajah pagi...


atau mungkin menggunakan bahasa jerman atau manggeris?hehh


p/s:tinggalkan pendapat anda di ruangan komen.sekadar untuk melengkapi tips berblogwalking yang saya kemaskan...:)

p/s/s:suka shoubox saya......terima kasih yang datang dan menjerit.jerit, jangan tak jerit okay?walaupun hanya sepotong ayat...kerana diam itu lebih baik, tapi bercakap yang sediket, pasti menggembirakan hati...:)

10 comments:

Hafiz Yusof said...

terima kasih dgn tips

.::WaNiE::. said...

kadang2 aku tulis singgah sini jek

bila rajin sikit aku tulis pnjg2 sikit

ardinihumaira said...

betul tu.. blogwalking amat penting ;)

BILA OTAK BANYAK BERFIKIR

sugar2 kapas strawberry said...

okeh..sy sgt2 setuju yg blogwalking tu amat2 penting... ;)

Mr feckry said...

betu2 gua setuju

soffya cik bulan said...

embun,
sama2...:)

wanie,
he...ko mmg bguih...clean n clear..:)

soffya cik bulan said...

dini,
yes, kita mmmg rjin blogjog kan?he...
dini nk baut mcm dini tp tk jadi ttg link tu...:)


suga2 kapas strawbery,
he...setuju yerhh

sbb kita bukan diva, kan?

soffya cik bulan said...

mr frecky,
okay.otak kita sama :)

Unknown said...

menarik..jzkk..hehe

Eyqa Zaque said...

weewit. tumpang lalu.
hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)