Mar 11, 2010

Bila cikgu-cikgu pun turut bersukan...


he...okay, sekarang cerita budak-budak sekolah pula boleh?




seronok.memang seronok sebenarnya bila berada dikelilingi budak-budak.tengok gelagat mereka.macam-macam.dalam hati cakap..."woh, aku dulu pun macam ni agaknya.agak la...hehe.".ada yang semangat berlari tak hengat*,ada yang memang tak boleh nak berlari.yang lontar peluru macam lontar bola jaring.yang lempar cakera macam nak lontar piring UFO, dan yang lompat pagar macam lompat getah pun ada.semua adalah pendek kata.cikgu soffya buat apa?cikgu soffya buat gelak la...tayang gigi.haha.okay, sekarang layan saja ye....




yang pastinya, cikgu soffya orang kuat rumah merah, TUN SRI LANANG. hidup rumah merah!!!!!




:::Latihan rumah sukan:::


latihan sukan rumah ini setiap hari rabu.jadi,saya perlu ke sekolah lah tiap pagi rabu untuk latihan rumah sukan.kerja tak susah pun cuma perlu jaga pekajar. tapi saya tetap lari round padang dengan mereka walaupun cikgu lain tak buat.ala, cikgu PJ kan...eceh.











:::Sukantara:::

ini adalah hari untuk mengumpul undi untuk rumah masing-masing. rumah sri lanang, harinya ialah hari rabu juga,sekali dengan rumah munsyi. ada mata-mata diberikan untuk setiap pencapaian yang mencapai tahap yang diingini. contohnya, lari 100meter, 17 saat ke bawah akan dapat satu mata.mata itu diberikan kepada rumah masing-masing untuk mengumpul mata keseluruhan. yang rekodnya paling bagus pula, akan mewakili rumah untuk ke peringkat separuh akhir.




ini adalah pelajar saya yang paling kecil...tapi kecil-kecil cili api.sangat bersemangat waja.






lontar peluru...


lari 100 meter...





:::separuh akhir:::


eceh, macam liga lah pulak.ada semi-semi nya juga.okay, time ni, tiga terbaik dari rumah masing-masing akan bertanding dengan semua rumah yang lain. masa ni, pemenang akan dicatatkan beserta dengan pencapaian sekali....cikgu soffya?jadi juri la....tengok tu, jaga lontar peluru.oit, pandai ke kau cikgu soffya?lantak jelah...pengawas sukan kan ada.ala, apa nak risau....kan?lagipun jangan tak tahu, saya tukang catat je.pengawas sukan tu la yang cakap, berapa jarak-jarak lontaran dia.kalau batal pun, dia tentukan.he...maaflah, sepanjang hidup saya, ni baru jumpa permainan ini.XD.





...saya jadi refree lontar peluru kategori wanita....layannn...XD






:::ini baru betul-betul hari sukan:::


ha..hari ini baru betul-betul gempak. meriah tak terkata. ye, setelah betahun-tahun meningglkan suasana ini, di usia 24 tahun saya melalui kembali.sangat rindu...dulu, jadi pembawa banner untuk rumah kuning,berbaju kebaya ditengah-tengah panas. sekarang, dari jau memerhatikan saja.





inilah perarakan masuk kontinjen rumah-rumah sukan...







tugas utama saya di hari jumaat yang lepas ialah, sebagai pengiring penyampai hadiah.huh, sangat panas.tapi demi tugas, digagahkan jua. makin berjelaga lah budak hitam ni.hoho








dan ini, gambar-gambar terakhir kami sebelum sukan tamat...









satu lagi, jangan tak tahu.kami masuk larian 200 meter tau...acara guru.pia menang tempat kedua, fuyooo...ha jangan tak tahu juga, yang pia cuma lari 50 meter je.hoho...XD.auta betul laa kan?yelah, sebab lari bawak paten.4 orang 1 group.tapi bolehlah kan?



P/s:tak percayajuga?nak gambar bukti?medal? tunggu ye.actually, gambar pia belum dapat sepenuhnya.ini hanya dari seorang kawan sahaja.tunggu update seterusnya.kita tengok gambar je nanti okay?janji, kasi pecahlaahhhh kan....:D

14 comments:

Shafie said...

cikgu rupanya cik soffya ni :)

wah terigt zaman sekolah2..
hari sukan....hee

Peri PiA said...

Ceronok nya
ak dulu selalu lari dr pekara2 ni disekolah,mmg fun tapi...

soffya said...

shafie,
hu...cikgu bahasa melayu a.k.a PJ ye.hehe
tulah...seronok bersukan macam ni.meriah!

soffya said...

peri pia,
sangat seronok akak...
kenapa nak lari?best tau...
nanti kita berlari sama-sama ye

Peri PiA said...

owh,ku xsabar.nanti kita curi mase berlari di taman tasik titiwangsa mungkin? :)

may b waktu itu xteruja,semangat hilang,mungkin?kini ku sudah kekurangan 1 memori hari sukan masa sekolah dahulu :P

soffya said...

huhu...sayang sekali.kalau tak pasti boleh merenung gambar2 lama sambil makan biskut merry.hee...

okay, kita lumba, mahu?

Peri PiA said...

zaman berubah,ku kini kunyah cream cracker Tiger ngee~

Oh,lumba ku akan kalah kerana
-peningkatan berat badan :(,
-betis juge tdk bunting padi lagi :P,berat
-kaki kurang inci dari kamu :P
-bla3 hihi

kalo jadi ,katakan tampa ragu ok.
jika berYM inform diri ini
jika aku senang,pasti ku akan ganggu hidup mu :P

soffya said...

hu..samalah.biskut itu juga satu kegemaranku.hehhh

ho..kenapa cepat beralah.belum cuba belum tau.=D

k.long...next week insy jadi..ok?

Peri PiA said...

hihi,ku pasrah

InsyAllah,moga diizinkan Nya

byk halangan kite utk bertemu

soffya said...

teringat cerita pasrah, tiba2;p

sayang...akan tiba masa itu.pertamuan pertama berlaku tanpa dirancang.sangat mudah.

bila dirancang, makin payah.haisshhh

Peri PiA said...

maaf terguna perkataan pasrah,ku tak suke cerita tu.perkataan tu pon bersifat negatif.Cerita itu pon mengenai lelaki curang :|

haishhh,itu la kita hanya mampu merancang,Allah yg menetukan segalanya

soffya said...

betul tu.kita kan perempuan baik2..hee..

itulah, segala2 kehendak Allah.takpe, wait n see okay

Peri PiA said...

hee,InsyAllah..Amin

ok dear :)

soffya said...

okay syg...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)