Mar 10, 2010

Pernahkah kau? bahagian 1


Pernah tak kau walau sebanyak mana pun kau cakap yang hidup kau tak terkesan walau sedikit pun setelah kehilangan dia,
Tapi dalam masa yang sama sebenarnya…
Hidup kau sangat terkesan setelah kehilangannya…




Pernah tak kau walau sebanyak mana pun kau cakap yang kau langsung tak ingat dengan dia lagi setelh dia pergi dari hidup kau,
Tapi dalam masa yang sama sebenarnya...
Kau semakin hari semakin payah untuk melupakan dia…




Pernah tak walau sebanyk mana pun kau cakap kau berasa bebas berdikari hidup bahagia setelah kau meninggalkan dia…
Tapi dalam masa yang sama sebenarnya,
Kau sangat tak biasa untuk hidup bebas berdikari sendiri…
Kau tak bahagia dengan kehidupan baru, yang bersendirian tanpa teman….



Pernahkah kau??




…aku tak pernah pun… (sekadar mengulangi klausa pertama.heh, ;D)


p/s: ayat sastera biasanya selalu melanggar nahu bahasa Melayu. itu sudah kebiasaan mana-mana penulis pun.jadi, abaikan saja jika kamu rasa ralat dengan sebarang frasa, kalausa mahupun ayat dalam entry ini ataupun mana-mana entry saya...sudah sedikit berhemah akhir-akhir ini sebenarnya, tapi kadangkala tak dapat lari dari kesilapan nahu sebab, saya juga pencinta sastera....menggunakan inversi, hiperbola dan personafikasi kadang-kadang begitu menterujakan, yeahhh;D


p/s/s:pernahkah kau merasa hatimu hampa? sekadar mengulang lirik sebuah lagu....

6 comments:

ahmad said...

selalu...huhuhu

Peri PiA said...

penah dahulu
sangat sakit

soffya said...

ahmad,
selalu?hu....rasa teruk tak?

tak mahu melalui itu lagi..;(

soffya said...

peri pia,
dahulu jelah eh?
takpe..sekarang ada hubby ynag penyayang..no more cries kan..

noor baizura said...

adeh! sgt2la pernahnye..huhu..beshnye ad ms nk menulis mcm pia..1 tika dulu pnah gak menulis mcm ni..tp skang bz da..hehe..neway, congrats! its very nice..

soffya said...

pernah ye syg?
he...tiap dari kita pasti pernah kan?
tapi macam akak kata dulu, eprempuan...keras kerak nasi, ye tak?

he..menulis lah lagi kak.jom...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)