Mar 13, 2010

hidup adalah untuk menyintai dan melayani....;)

juga kata-kata mahaguru Gan Ah Seng,sekadar mutiara kata hari ini...



iya betul tu...sejauh mana kau bersetuju, sebenarnya sejauh itulah kau benar-benar bersedia untuk mencintai dan melayani...



update terakhir....


(sebab rasa kalau kat rumah tak sempat update blog kot.nak melayan itu ini.nak menjaga emak.nak menengok atok, makcik-makcik,akak-akak...he...nak merempit, merewang.hoho..nak melepak.nak mengumpat bergosip.nak berbisness....macam-macam nak buat kalau kat kampung.macam YB pulak aku ye, soffya?macam dikutuk kata oleh BFF,mr syawadi...he)



kenapa pulang ke kampung?

sebab...hari ini cuti sekolah telah bermula.satu minggu.seperti budak-budak sekolah yang melompat tak ingat bila cuti sekolah tu, itulah juga kami cikgu-cikgi ni.huu....senyum tak habis masing-masing bila dapat balik kampung.awal-awal lagi dah booked ticket dan packing barang siap-siap (tu cikgu mila lah tau...). yelah flight takut terlepas...flight utama express aje sebenarnya. berlepas dari airport puduraya.hu...tiket...RM26.20 ke kemaman, terengganu (tolong bayarkan, boleh?)




saya, lusa baru balik.esok saya ada program di puchong boulavard @ otak-otak place bersama usahawan-usahawan lain.mungkin jadi beautition atau membantu kak pah apa yang patut...(tapi lama dah tak memegang scanner muka tu.huuu...kekok dah rasa sejak duk releks memanjang ni). sesiapa yang free, silalah datang ye.jemputan untuk semua. boleh chek kesihatan dan chek kulit sekali dan macam2 program lagi.yang penting, FREE!!yuhuu......




kepada semua cikgu-cikgu praktikum, balik kampung jaga diri.jangan nakal-nakal terlbih.karang terpanjat pokok kelapa dan terjatuh, kene terrepeat praktikum tak pasal-pasal. jadi, iangatlah orang yang tersayang...hidup mesti pakai otak, jangan sesekali terburu nafsu ye, sayang? (saya selalu cakap kat encik M macam ni. drive elok-elok...pakai otak, jangan terburu nafsu, kasar kan? haha)




p/s: psst...psstt...pernah tak rasa penat untuk menyintai dan melayani?


p/s/s:tanya sikit, apa yang kamu akan cakap, bila ex BF kamu kata "awak jangan marah ye kalau saya cakap, kenapa saya tengok awak tak comel macam dulu...??

10 comments:

ardinihumaira said...

kalo dni...


"yang ngko tengok aku tu pehal? ada aku suruh?"

wakakaka.. kejam tak ayat cemtu? :p takyah layan la ex... beliau tu saja nak menyakitkan hati..

zh-ena said...

nnti perhentian pudu akan di tutupkan utk di renovate..

sugar2 kapas strawberry said...

woooooooooo..blik kg ye...
ni yg jeles nih!
muahahahaha..
selamat enjoy..
jgn merempit sgt2 ye..hihi ;)

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

waaaaaa...sungguh bizy...sungguh byk perjalanan..
hav a nice day..

soffya said...

dini,
aah ek...lupa pulak nk cakap macam tu.hee...mahu kena hamun balik karang!

tapi..dia baik tau dini.mungkin itu satu teguran positif.tapi betul la..usia kita 18 tahun, belia muda remaja wajah keanak-anakan takkan sama dengan kita di usia sekarang kan?dengan stress,bebanan kerja, masalah2, tak cukup tidur..hu...mana mahu wajah seperti dulu...ngee...;D

mungkin itu yg bezanya...sebab dari dulu pun memang tak berapa nak comel pun.hehh

soffya said...

zh-ena,
thank sis, remind me...;D

soffya said...

sugar2 kapas strawberry,
hehh.jomlah...balik kampung juga
hee...ayat canggih je tue.padahal, skuter je pun reti bawanya...ngee..:D

soffya said...

alvin,
ye, banyak perjalanan kan luas pengalaman.itulah saya setiap minggu pun...

doakan saya berjaya!u 2..have a nice day, okay?

Epul Azimi said...

cikgu rupenye,selamat bercuti ye...:)

soffya said...

he..terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)