Oct 26, 2011

Bersaing

seberapa dulu, i've told to one of my friend, a man. (actually not one. kat semua kawan lelaki kot). "weh, i sangat tak suka bersaing. ia meletihkan. if i know u milik orang, saya taknak proceed kawan lagi or anything seperti itu"


perbuatan bersaing ini sangat rumit dan meletihkan, plus tidak menyeronokkan. selalu kita nak berbuat apa sahaja untuk menyaingi pesaing kita. untuk kepuasan hati. tak kira sama ada itu kawan atau lawan.


dan itu bukan kesukaan aku. dalam apa jua pun. sama dengan berkawan jugak, if kawan suka baju yang itu, iaitu sehelai baju yang cantik, aku cakap, ambiklah. kau belilah, aku cari yang lain. aku tak suka, nak cakap, eh, aku jumpa dulu, so its mine.


rimas juga... bila pesaing kita cuba menjadi seperti kita, sedangkan its nothing. kesian pun ada. orang berubah kadang-kadang menjadi 'seperti kita';- berpakaian, berkelakuan. eh, hilang attitude diri hanya kerana mahu bersaing, untuk menjadi lebih baik dan puas hati. berbaloikah?


sebab tu... aku sejenis manusia yang macam ni, 'okey, me nyerah kalah. takmau berperang. let u go to her, lagi better'. 


itu jikalau tahu dari awal laaa... ;))


#tapi la, kalau berdasarkan sejarah yang lepas, kalau ada 'pesaing' la, aku memang tak suka kutuk-kutuk pesaing aku... #mak selalu cakap hati aku putih. wek. 

#29.10.2011- ganu menentang negeri9. me dah ada jersey ganu. tapi bukan kaki bola. so support dari rumah je la... kekeke ;D



soffya eshope is back! lets chek it out darls!

satin shawl dan lain-lain... ;))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)