Jan 2, 2011

esok SEKOLAH, yay!

eh kita pun dah jadi budak sekolah... kena pergi sekolah balik. hari-hari. bezanya... pakai baju kurung warna-warni bukan lagi warna putih berkain biru. waahh cikgu, kita dah cikgu  macam cikgu. boleh kita duduk minum semeja sekarang T____T


bezanya jugak.. dulu bawak beg sekolah besar-besar macam guni, sekarang bawak beg macam keluar pergi beli dan belah. eceh. dulunya tiap awal minggu sekolah, kena beratur tengah panas dan berdiri dengan muka kelat 14 sen, sekarang duduk senyum senang ala-ala ratu elizabeth duduk di hadapan rakyat jelata. eceh jugak!



dulu... sekarang.... wah banyaklah bezanya kalau nak senarai...
cumanya yang penting nak bagitahu dunia, yang saya bersyukur sangat sebab CITA-CITA sedari kecikkk-kecikkk lagi dah tercapai. semunya berkat usaha dan doa sendiri, doa ibu, doa keluarga... alhamudlillah..




ya tuhan..
izinkan saya melangkah sebagai guru yang sebenar-benarnya....
permudahkan tugas ini..
dan jauhkanlah daku dari kegementaran....
amin... =]

10 comments:

al-lavendari said...

selamat meneruskan perjuangan dan pengorbanan mendidik anak bangsa.

ada pesanan untuk guru2 di entri semasa saya.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ameen....

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

cikgu ke.?? haha selamat memulakan tugas..

Epul Azimi said...

wah,tak sedar dh tahun baru kan dan tak sedar dh start skolah,rindu zaman skolah dulu.hehee

bact said...

cigu rupanya..gua ingt stdnt td..
masuk kelas jgn lmbt..
cigu gua dulu selalu masuk lmbt..2 sbb gua sempat lari kluar..
kah kah kah

Illiana Hidayah said...

selamat bertugas!

ardinihumaira said...

selamat kembali mengajar :)

ch!natsu said...

amin.. =)

lala dan joey said...

yunk..rindunye ngan suasana kat skolah..hmm...cm best kan jdik cikgu..tp bella mmg xlayak..sbb GARANG SGT..*wink*..;)
semoga menjadi pendidik yang mampu melahirkan anak bangsa yang cemerlang dunia & akhirat..;)

A.S.T.I.N.A said...

Time kasih Cikgu!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)