Nov 11, 2010

ayat-ayat power lepas kawin... ehh power ke...?

 gambar hiasan je ;D

ramai betul orang cari pelakon cinta dan anugerah ni kat blog cik bulan. 
wehh, dia dah kahwin, sila gigit jari sekarang =P

bagi yang sudah bernikah, baca je ye. bagi yang belum bernikah pula, oleh sebab kita ni juga bakal-bakal menikah dan bakal-bakal menjadi isterian orang juga, serta lakian orang juga, terasa sudi dan rela hati pulak aku nak kongsi emel ni yang aku salin dari fb seorang kawan.

geli hati jugak bila baca, dan terasa ada benarnya perkara itu... (ek?) TETAPI, tetapi ye kawan-kawan, (penegas kat situ), diharaplah kita-kita ini tidaklah mengalami situasi yang sama macam tu... insyaAllah, kalau kita ini orang yang mencuba. apapun, semuanya bergantung kepada diri sendiri, kerana ini adalah hidup kita, ye tak? berusaha dan bertawakkal, ye dak?

kadang-kadang benda tu macam kecik, dan mungkin hanya satu bahagian yang paling keciikkkk dalam kehidupan kita, tapi siapa tahu, benda tulah yang akan jadi kudis yang kecil-kecil, dan akhirnya menjadi pula nanah, dan merebak ke bahagian yang lain pula jika kita terlalu memandangnya dengan serius.

kita ni hanya manusia, tak nampak apa yang kat depan kan? oleh sebab kita ni tak nampak apa yang berlaku kat depan, dan tak akan pernah tahu, maka, MAKA ye kawan-kawan, bersedialah! lebih banyak kita bersedia, makin kita terasa kuat untuk menghadapi sebarang kemungkinan. kerana situasi ini mungkin saja boleh terjadi, bila dan di mana pun, tanpa terduga,

tetapi jika kita 'bersiap sedia', insyaAllah kita tak terasa sangat cuak. yang penting, set in our mind, hidup ini takkan selalu penuh dengan kesempurnaan tetapi jangan mengambil ketidaksempurnaan yang kecil itu, satu perkara yang sangat besar untuk diperdebatkan.

yang penting, sama-sama menghargai.. dan jangan terlalu memandang hal-hal yang kecik itu kerana itulah nanti punca kegelisahan, dan kemungkinan menjadi punca kecurangan. ye dak? apapun, nak baca, silalah baca sedikit jenaka di bawah ni.. tapi tak payahlah diseriuskan sangat. karang ada pulak yang kata, takutlah nak kahwin, baik tak payah kahwin. haishhhhh ;D


Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun: pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu: Baby, ada org call u nih..
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan: Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun: Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??

dah habis baca dah? apa kata anda...komen sikit ;)

pesan tahibulan:
mukaddimah aku tu..macam merepek je...hakhak abaikan k ;P

11 comments:

wachak said...

Kita yg membentuk suasana itu sendiri, bukannya orang lain. Oleh itu kena peringatkan pasangan masing2 supaya tidak lupa ... btul tak ??

~ Jgn cuba berlakun jadi pasangan yg baik tapi jadilah diri sendiri. terima lah pasangan dengan seadanya. Kalau nk yg romantik, alim, sedap mata memandang, pandai masak dll carilah awal2 lagi. Jgn tunggu dah kawin baru nk bentuk sifat2 yg di inginkan tu.

zuk zuhaiza said...

haha..setuju sesangat..

cik helena said...

ok sangat tak buleh belah!hahaha

Peri PiA said...

wow..i like ;)

eT said...

CLICK LA KALO RAJIN :) TQ


CLICK LA KALO RAJIN :) TQ


this Saturday at Laundry Bar! :) TQ

SoFie NuR said...

sekeh je kepala hubby camtu..hehee

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

semakin berubah...
hehehe...

ordinary89art said...

betol! tepat! slalu cmtuh!

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

sebelum dapat..

pagi petang siang malam sms...

skang bila dah dapat...sms yg penting2 jer....

huhuhuhu

ms ayu said...

cik bulan saya tag kamo..jemput jenguk yea..

Gee Jah Noor said...

hihihi..lawak2...bersiap sedia la utk menghadapinye.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)