Jul 31, 2010

J.A.N.G.A.N


[ini kawan lain..kawan sejati.insyaAllah, sampai mati]

[ini juga...ya Allah, rindu sangat mereka;teman-teman PLKN]


Kawan,
Tak tahu lagi macam mana nak beza, macam mana nak kenal...yang mana satu kawan, yang mana satu lawan. hentikan tikam menikam, hentikan menjadi gunting dalam lipatan, hentikan manis didepan, busuk di dalam, henti-hentikanlah menjadi kawan makan kawan...hentikan...



Please..banyak kali dah aku cakap, kalau kamu tak suka teruskan jadi lawan, jangan bermanis-manis muka lagi...jangan. penat nak aku melayan...bak kat tam spider, mulut manis macam gula tapi hati macam cuka.jangan jadi seperti itu. jangan jadi seperti lalang...



Jangan.jangan.jangan.

(oiit, berapa banyak jangan daa.....hakhak)



Jika diikut pesan orang tua-tua




orang tua-tua cakap, kalau marah budak, jangan cakap jangan, tapi cakap, hahh, panjat lagi pokok tu, panjat lagi.gerenti tak panjat dah pokok.kalau larang, jangan, jangan, jangan, haram dia nak peduli, ye tak?alah, kau pun pernah jadi budak, mesti kau faham kan?he... jadi, untuk kawan ini, adakah perlu aku cakap,


Buatlah.buatlah.buatlah.????


Notabulan:
Apakah susah menjadi kawan yang baik?eh aku bukan baik sangat pun, tapi cukuplah hati ini tidak pernah berhasad dengki, berjiwa syaiton nirrajin terhadap kawan..

Notabintang:
Nikmat berkawan masa PLKN adalah nikmat yang paling terasa, melekat di jiwa, kerana di sana kita semua sama... saling perlu-memerlukan. ya Allah, bilalah nikmat itu akan kembali dirasa...

11 comments:

.::WaNiE::. said...

janganla amik peduli sgt soffya

org macam ni ada di mana-mana

hilang satu akan ada lagi seterusnya

Mata Hati said...

kirimn slm kat kwn selendang kaler pink tuh ekk..huhuhu

slmt pagi cikgu

Kie-yu said...

kawan aku (lelaki) pernah pesan,
dia cakap pompuan sama pompuan kalau kwn baik sgt satu ari nnt boleh jd musuh. dia nasihatkan aku jgn baik sgt dgn mana-mana kawan. layan semua sama rata. baru tiada hati yg luka nnt :D

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

bukan susah mencari atau menjadi kwn...
susah mencari keikhlasan antara kite...
itu jew...
;)

Cik Amy said...

Macam macam masalah sekarang kan.. Nway, xrugi apa hlg dia s0rang..

Uruchimaru @ kf said...

janganx3 bace blog cik bulan..bhahhaha..^-^

*gurau je iye..klu x gurau x ceria hidup ye tak..hee

fadhlina said...

;] lain orang lain ragam..maafkan, jgn simpan dlm hati ;]

sugar2 kapas strawberry said...

kawan.sahabat.hope sape yg sy berkwn skang ni ley jadi sahabat sy

Peri PiA said...

btl nge~,perkataan "JANGE" sudah menjadi agak negatif

reverse psychology

ardinihumaira said...

bestnya pia pernah merasa PLKN.. ;)

akuzle said...

akak ngah bc buku motivasi utk guru now(cheewahhh!!!).....

salah satu nasihat bapak seorang guru kpd beliau adalah: ader kwn di tgh jln shj, kwn d tmpt kje jer n kwn yg bole dibwk blk ke umah..... setuju x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)