Jul 24, 2010

flight pun tunggu dia...memang lah VVIP dia ni.



kalah anak raja, kalah kerabat. boleh pula flight yang tunggu dia. tika tu dia dari Langkawi nak balik KL. kalau aku jadi pilot AirAsia tu, aku blah je tak tengok kiri kanan... tapi sebab dia dah chek in dan gatal-gatal kel uar balik dengan geng-gengnya, terpaksalah flight pula yang tunggu dia...tak ke bengang orang kat dalam yang seramai 180 tu nak menunggu?


eh, dah tu orang marah dia, dia marah orang balik.  eh, eh, eh...melawan ye kome???

Tukang chek ticket: Awak pergi mana lambat? awak tahu tak, sebab awak berempat, 180 orang terpaksa menunggu dalam ni tau?
Dia: eh, yang kau pergi postpone fligt aku tu kenapa?


tengok, melawan...aku cuma gelak je, sebab hanya mendengar cerita. kalau ada kat situ pun mahu semput juga aku dibuatnya. lari terkejar-kejar. katanya, flight postpone dari pukul 12.jadi mereka keluar dan pergi jalan-jalan cari pasal, lepas tu masa orang dah announce suruh naik, dia pula tak dengar. haihhh...tu pun nasib boss terasa nak pergi kat kaunter bertanya...



bila pelepasan berlaku, sebab dah lama sangat bengang menunggu, akhirnya pilot meneruskan perjalanan. seperti biasa, kitaran U bukan kitaran haid dibuat kan... tapi selepas kitaran berakhir, ia tak berhenti sekejap, ala, untuk chek sayap-sayapnya berfungsi atau tak tu... kan biasa, dia gerak-gerakkan sayap dulu kan sebelum berlepas....tapi...TIDAK. terus je meluncur laju naik ke angkasa, dengan bengangnya....hakhak


Dia: eh, boss apasal dia tak berhenti dulu chek sayap dia?
Boss dia: He, dia marah sama kitalah tu....


gelak terbahak-bahak.mangkuk punya orang lah dia ni....aku yang dengar cerita pun gelak tak habis. dia ni macam ni, kalau dia salah, kau jangan marah dia, sebaliknya bagi peluang dia minta maaf dulu, tapi kalau kau dah awal-awal sembur dia, minta maaf lah, hati kau pula yang akan sakit nanti...perangai......cantik...




Notabulan:
Boss dengan budak-budak sama je....satu kepala...

8 comments:

Kie-yu said...

belum pernah merasa naik flight
wuhuhu~
sapekah makhluk yg perangai kalah VVIP itu?
meh doakan beliau cepat tobat
hee :D

Peri PiA said...

Ohhh.siapa kah?

soffya cik bulan said...

kie-yu,
smlh juga..hny dgr cerita je..
siapakah?cuba teka.he

soffya cik bulan said...

peri pia,
siapalah ye sis..agak2?he

Peri PiA said...

hak3...mcm blh agak..nge~

soffya cik bulan said...

peri pia,
kamu pndai..muahaha...

ardinihumaira said...

kena kasi dia VVVVVVVVipiiirah haha ;p

soffya cik bulan said...

dini,
betul tu...grrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)