Jun 22, 2010

semalam yang gelap!


gambar tema : hari-hari sebelum semalam...ketika masih baik-baik saja. 


semalam...
hari yang begitu menduga
iman dan kesabaran
untuk marah rasa sukar diluahkan..
dan pada siapa harus dilepaskan?



semalam...
akhirnya mengajar aku erti tenang
mendepani masalah harus jangan berang
tapi fikir dalam-dalam
pasti ada jalan...
yang penting, tenang..tarik nafas dalam-dalam...
dan, jangan lupa TUHAN.



semalam...
ye, akhirnya dia meluahkan
rahsia hati yang terpendam
jangan disangka tenang yang di luar, juga di dalam
jangan disangka ketawa itu kerana tidak geram
kerana dalam hatinya berkocak kencang
rasa bengang dan marah terbeban



semalam...
baru aku tahu tentang perasaan
baru aku sedar yang engkau sayang...



eh, susahlah kan cakap bermadah bagai..macam ni kan, senang.ye tak?

"oiii mangkuk...apasal la lu tak cakap awal-awal, kan senang. bila dah orang nak ambil kau punya, baru nak pening, banyak pula cakap kau. dah, dah...lupakan. jangan risau-risau, jangan tak lalu makan, jangan geram-geram. marah tak elok untuk kesihatan, makin buruk lah, sayang! "


hak hak hak :P (aku pasti kau orang faham ini...dan nanti aku nak cerita hal ini...)


cik bulan:

perkembangan budak ni :- dia dah pandai menyatakan sayang....dah pandai mengungkapkan rindu...hahaks


p/s : encik M stand for encik mangkuk a.k.a. encik jamil :P

6 comments:

.::WaNiE::. said...

apsal sweet sangat ni

nak kene lempang ke

huhuhu

bila sy d dpn mata encik labu, dia xamik peduli,

bila kata nak pi bangi sorg2,asek call, cakap takut kene culik

hahahahhaa

syg jugak rupenye:P

Bai said...

hahahaha sabau je. kerut2 aku baca sajak tu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

bermadah mcm semua org akan paham...
hahaha...
;)

Uruchimaru @ kf said...

oooooooo encik jamil yg spt dlm madu 3 ka?

Peri PiA said...

sayang?wah teruja!!!

kenapa letak tajuk begitu?

sugar2 kapas strawberry said...

ehehehhe..sweet kot.

kdg2 dorg mmg cmtu.

xreti nk tnjuk

tp syg sbnrny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)