Jun 16, 2010

kata-kata aku | untuk diri aku & juga engkau... (baca pakai hati)

"kalau kau macam ni hari ni, jangan fikir kau akan macam ni selama-lamanya. jadi, kalau kau senang hari ni, tak akan mungkin juga 10 tahun lagi kau akan senang dan kalau kau buat silap hari ni, takkan selamanya kau akan silap"


maksud aku...apa yang kau pilih, fikir dan nak jadi....itulah yg akan kau jadi satu masa nanti.percayalah...


sebab,

hidup adalah pilihan kita sendiri.ingat tu!



dan mungkin semalam....aku juga telah memilih jalan yang silap, dan tegar melalui jalan itu, jangan fikir aku tidak fikir akan masa depan aku, dan siapa aku 10 tahun nanti. aku tahu siapa diri aku, jatuh bangun aku, kecewa gagal aku....jadi, jangan sibuk-sibuk nak mengatakan yang aku telah gagal, sebelum kau tengok, bagaimana aku melangkah untuk bangkit!




telah aku katakan.. ye, aku sedikit manja tapi cukup berdikari dan cukup kuat untuk menongkah arus. insyaAllah....:)



kebangkitan membina empayar bermula hari ini...insyaAllah!



cik bulan:

dude, kalau kau gonjeng hari ni, takkan selamanya kau akan gonjeng. mungkin lusa, kau adalah gojes (tiba-tiba)

jangan cepat menggelabah. silap...jahat hari ni... jangan fikir kau tak boleh baiki kesilapan kau dan tak boleh jadi baik. weh, Allah maha pengampun... kalau manusia-manusia di sekeliling masih nak menghukum, kau tanya...siapa mereka? besar sangat ke kuasa mereka?

7 comments:

naz said...

orang kata dunia tidak adil. sebab manusia yang mengadilinya

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mcm2 dalam hidup nieh skang...
;)

deqyalalink said...

huuu ye tepat sekali... siapa kite 10tawun akan dtg..sempat ke tidak..oohh !

.::WaNiE::. said...

haihhhh

bila la aku nak berubah

(tetiba)

helena's said...

piya,,cantiklah bahasa nih cikhel sangat suka!~

Peri PiA said...

terima kasih diatas entry ini...semangat ;)

sugar2 kapas strawberry said...

sape kita hri ni..xsama ngn esok.tp kita masih kita bkn.cuma terkdg khilaf.tp still gagahkn diri tuk berubah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)