May 23, 2010

dah tiga kali aku kena warning dengan nurse. hebat tak?

haha.aku curi-curi cas bateri weh... apa kehalnya aku ni jadi degil sangat. entah, ku cuba atasi ketakutan-ketakutan aku sekarang ni. hari tu..boleh menjawab pressure kat sekolah. haha. jangan main-main dengan aku okay, kalau aku tak salah. aku akan tegakkan ia. tapi bila aku salah, macam tadi tu ha.. aku kaget jugalah. tapi aku nak jugak buat.hehe


first,
nurse:dik, jangan cas kat sini...nak pakai ladtop boleh tapi tak boleh cas.
penunggu pesakit:okay..okay..(angguk konon.dalam hati bengkek kemain. dulu masa tunggu atok juga, tapi handphone, tak boleh cas juga)


second,
nurse: (nurse lain) tu..cas ladtop awak ke?
penunggu pesakit: (angguk.cuak)
nurse:tak boleh cas kat sini ye...(dengan muka tak boleh blah)
penunggu pesakit: (muka bengkek.tak puas hati.apasal tak boleh?aku..kena orang ckap, kenapa tak boleh?aku tengok M.A kat kecemasan releks je cas telefon hari tu dan bergayut.amboi, amboi...marah-marah sayang okay dah lah kan? ni detail nak perhatikan aku ni, apa kes?lepastu muka kerek gila, apa hal?)


third,
nurse: dik, cabut charger awak (dari jauh.suara sedikit tinggi.aik, nampak juga aku cas padahal aku dah sembunyikan)
penuggu pesakit:(muka dh mkin cuak.aku cabut.dan tenung nurse tu dari jauh.haha.entah..tiba je rasa berani tk ingat. siap ku kali ni.)
nurse:(cuak beb!langsung datang dekat..dan cakap baik-baik) dik, sini tak boleh cas, kalau nak cas kat bawah boleh, awak tunggu lah tapi ladtop awak. bukan apa..sini wayar-wayar dia dah susun. takut meletup ke apa..bla...bla..dan bla...)
penunggu pesakit:ohh ye ke..kat bawah boleh la?(muka sedikit tidak cuak dan lawa)
nurse:ye..tapi jagalah....



itu yang aku nak tahu. sama ada kerajaan yang kedekut, nurse yang kerek atau sebab keselamatan? dan aku dah faham kenapa....pasal nurse yang sedikit pelik dan jelik tu, nanti cerita kat next entry. bateri dah low balik. tadi sempat curi-curi cas kejap je, dan-dan tulis entry ni je...:)



bebel cik bulan:
boring...atok asyik tidur je...yang aku boleh buat, urut-urut kepala lutut dia.., gosok tangan dia...makannya tak nak..KFC pun tak nk.selalu tanya je KFC,. beria nak... sedih..sob..sob.sob...

8 comments:

Nazz@Purple said...

atuk sakit?siannye..semoga atuk cpt sembuh..

ardinihumaira said...

pia???

sakit ke... huhu.. sorry hari ni tak berblog sebab dni pening seharian hari ni... baru period. adeh...

pia, boleh cas tapi senyap2.. dni pernah kena warning kes ambik gambar. sobbb sbobb misi bengkeng

Anonymous said...

bila cik nurse sudah marah..
hehehehe

dia xmrh tu,
tegur je..
nurse tu pnt tu..

Unknown said...

sebab keselamatan kot.. =)

sugar2 kapas strawberry said...

ohhh...kt hospital mmg x bole pon.even kt tempat yg dkhaskn pon x bole kot.keselamatn kot.hihi

Sheherazade said...

suruh mereka tampal besar2 segala mak nenek pantang larang semasa dalam wad..mmg xfhm kenapa xblh?

etomyam said...

semoga tuk cepat sembuh, dulu2 ada jugak charge HP kat dalam wad masa tunggu arwah ayah tengah sakit..selambe aje, hehehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nurse kerek sgt kot...
bikin itu spital mcm die punye...
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)