Apr 7, 2010

kerana sepasang kasut putih...

...tumit kasut sedikit tercemar.tahu kenapa?hu..cikgu bawa pergi padang.walaupun berhigh heels, ku masih boleh baling bola jaring wohh.



tak. actually, kalau kelas dan kerja banyak sangat, ku tak sempat nak tukar baju.thats why kadang-kadang dengan kasut ini turun ke padang okay.bukan sebab ku gedik.tapi sebab ku tak mahu masa pelajar sia-sia bodoh macam tu.boleh je masa pj nak bagi pelajar main suka-suka hati,tapi apa mereka belajar, kan?swekurang-kurangnya, mereka harus tahu untuk hantar bola jaring dengan betul atau pegang raket badminton bagaimana....




apapun, kerana kasut itulah, saya dikenali.kerana kasut itu daku popular di sini.ye, kerana sepasang kasut putih....hehhh :D



ini bukan kasut getah.juga bukan kasut kaca.bukan juga cinderella yang punya. tapi ini kasut bukan sebarang kasut, kasut ini sangat 'femes'.anda ada kasut macam ni?tak ada kan...tak ada kan?hehh, menyampah.gila perasan...minah tu lagi banyak kasut comel dari kau lah.hoho...





**situasi 1**



murid:cikgu, hari tu saya jumpa cikgu kat pasar malam.tapi cikgu tak perasan pun saya. kawan cikgu:ye ke...
murid:ye, dengan cikgu kasut putih tu...



**situasi 2**

murid:fuyoo....tajamnya kasut cikgu.cikgu beli kat mana cikgu, up town ehh??
cikgu:ha ahh, longggok. 3 pasang sepuluh.





**situasi 3**

tengah cikgu jalan-jalan termengah-mengah panjat tangga.dengar suara bercakap-cakap di belakang.cikgu berpaling.

kawan cikgu:cantiknya kasut putih ni...teringin nak pakai jugak.asyik kasut hitam je...try tukar lah sekali putih pulak cikgu:he...(kasut ini lagi.ohh)






**situasi 4**


masa perhimpunan.tengah control cun depan budak.PK tengah berucap.


cikgu:cantik kasut kak pah...
kawan cikgu:ha ah,tengok sofia lah ni...comel pulak pakai
kasut putih.kak pah pun cari ngetek (juga) la...kat uptown ni.hehhhe...
cikgu: (sengih.he...kasut putih itukah?)





**situasi 5**


kawan cikgu: (buka pintu surau dan jenguk)ha...betul la...akak tengok kasut tadi.ni mesti safia ni..
cikgu:(sengih...ohh
kasut putihku)




**situasi 6**


cikgu:(tengah nak marah...pergi ke arah belakang kelas)

murid perempuan:cikgu, cantik lah kasut cikgu...putih...

cikgu:(sengih control-control.sejuk sikit hati..almaklumlah, cikgu makan bodek...hoho)






**situasi 7**


murid:cikgu, cikgu ada nampak cikgu kasut putih tak?
kawan cikgu:ha, cikgu mana?(tapi dalam hati dah agak siapa,sebab dah selalu...)
murid:ala..kawan cikgu lah...cikgu sofia, kan...
kawan cikgu: (balik PSS, terus buat reportlah kat cikgu...)




**situasi 8**


hari ini.yang menyebabkan daku terasa teringin nak post mengenai kasut putih.tadi, selisih murid tepi jalan, tepi koridor.entah kelas mana dan namanya siapa. daku tidak pasti tapi yang passti dia kenal amat kasut putihku.hu....


murid:assalamulaikum cikgu... cikgu:waalaikummussalam...

murid:cikgu, hari ni cikgu tak pakai kasut putih ek cikgu?

cikgu:(berjalan buat-buat tak dengar.haiihh, kasut itu lagi...)





sebab kebetulan hari itu ku rasa ingin pakai wedges saja.lalu ku ikat jelah talinya pada kaki, dan ke sekolah.tak kusangka, cempedak menjadi nangka.student ku perasan sampai begitu.




....dan wedges inilah yang ku pakai hari itu...




ye, kerana sepasang kasut putih...daku fofular tanpa perlu buat video hot-hot.hoho...kerana kasut putih itu juga, daku berasa yakin dan berkarisma.entah kenapa...tapi mungkin kredibiliti saya terserlah, sebab agak tinggi dari biasa dan lebih kedewasaan.yerghh!!itulah kasut yang paling saya gemar pakai ke sekolah sekarang.kasut lain, sering diabaikan.





kenapa kasut putih itu?

1-ia putih.daku gila kasut putih.

2-ia tinggi 2 inci, sebabkan daku tinggi dari biasa.

3-material lembut....tapi harga ok lah bagiku..RM45.

4-sudah semestinya kerana ia cantik.buat daku jadi yakin dan perasan cantik.huahauahua...




tapi hari itu, terasa teringin nak pakai wedges, jadi kubiarkan kasut putih itu dan terjadilah peristiwa tadi yang menyebabkan entry mengenai kasut putih terpost...hu.layann....



kasi pecahlah!!




...cikgu dan sesuatu itu...




p/s:nak pakai kasut, pakai kasut betul-betul (tapi ada ke pakai kasut tak betul-betul?ishh)

p/s/s:ada sesiapa nak hadiahkan saya kasut putih lagi?he...

14 comments:

* mEsSy * said...

kerana kasot putih begitu bermakna..

^_-

embun d tengah malam said...

putih abis..kena pandai jaga nih

soffya cik bulan said...

messy,
ye..sgt bermakna...:)

soffya cik bulan said...

embun,
iye..kena rajin jaga, kalau tak..habislah..

ASaDa RyutaRo said...

hahaha..

popular giler cikgu ni sbb pakai kasut putih..huhu

kirim salam kat cikgu pakai kasut putih ea..

lalala~

soffya cik bulan said...

asuda ryutaro,
hu..fofular jek..haha.
dah kirim dah..beliau cakap, haihh kirm salam je...kirim lah coklat barang sepapan dua, kek ke,bunga ke..

hohohohoho :D

.::WaNiE::. said...

haah la jarang nak beli kasut warna putih sbb tau kotor

kamu bagus !!

tapi cantik betul kasut putih itu lah

Peri PiA said...

belakang2 :(...daku menanti2kan n3 ini...uwaaa kenapa diri ini bz

ardinihumaira said...

comel!

suri said...

cikgu dan kasut putihnya..heheh

masa suri anak dara berlamak le jugak..tapi dah kawin ni.alamak tak der pakai..takat nak ke pjabt..dlm kte bru sarung..nak balik umah ken atukar kasut pulak paki selipar jpun je..huhu

apapun kasut cikgu mmg cantik2 :)

soffya cik bulan said...

wanie,
he...kasut putih jadikan kita bdk bagus...
thnks!

soffya cik bulan said...

peri pia,
sori syg...eh :)

soffya cik bulan said...

dini,
thnks!

soffya cik bulan said...

suri,
he...kamu dah kawinkah?maaf, ku baru tahu...:)

ya, thnks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)