Mar 2, 2010

Allah menduga lagi....ibu saya ditimpa kemalangan.so down!!!!.

Astagfirullahalazim...menangis saya seperti anak kecil.saya tidak kuat dalam menghadapi peristiwa begini, apatah lagi membabitkan emak saya.



pagi-pagi tadi, telefon saya tiba-tiba mati.mungkin rosak.sebab saya ada sambungkannya pada ladtop. jam 11 pagi, Mila membaca mesejnya.terkejut. dia melopong, memandang saya.



"yank, mak masuk hospital.....patah kaki" saya terpana.hanya memadang, tanpa mengucapkan apa-apa.



lansung saya mencapai telefon.ouch, tidak dapat dibuka.off.telefon celcom saya juga sama.kenapa ni....yaAllah...semua tak dapat hubungi saya.





Yang saya geram, kenapa ex tunang saya yang dimaklumkan?adik saya masih ada.abang juga.akhirnya, saya terpaksa menghubungi dia. ye, sekali lagi...terpaksa bercakap dengannya.sebab dia yang mesej kepada mila tadi.



lansung saya kemudiannya menelefon BFF, encik syawadi.dia memaklumkan kepada saya hal yang sama.dia terlebih dulu tahu tetapi tak sampai hati untuk memberitahu saya.katanya, akan segera menjenguk emak.tapi, emak sudah di rumah.pesan dia lagi, jangan risau... dia akan update apa-apa pada saya nanti.



saya mendail nombor emak.entah, saya takut untuk mendengar suaranya.ketika bercakap dengan syawadi tadi pun, saya sudah berlinangan air mata. Ya Allah, tabahkanlah hati saya....



terdengar suara mak di hujung telefon.ye, itulah puan Hasenah. tabah seperti selalu....saya je yang menangis teresak-esak seperti anak kecil tika mendengar suaranya memanggil nama saya. tapi dia, ye tetap semangat, tetap berlagak seperti biasa. sumpah, kau takkan jumpa orang setabah dia lagi.....dia jarang menangis untuk hal-hal yang biasa. tetapi, jika kerana anak....itu tidak dapat dia elakkan.



pia nak balik!!!...


mak tanya lagi bila nak balik. tapi pia sangat terdesak sekarang. lecture mahu datang esok. maha hebat kuasa Allah, kan??di saat pia sibuk bersedia, akhirnya pia diuji begini...semangat?kuatkanlah hati...pia taknak drop.insyaAllah, redha dan restu-Nya bersama pia...kerana redha dan restu mak bersama pia....insyaAllah.



mak sudah di rumah. pergelangan kakinya patah...kerana jatuh tangga di tempat kerja. padahal jatuh untuk satu anak tangga saja.mak dapat MC 2 minggu.pesanku, supaya mak pulang ke
kampung, biar makcik dan atok menjaganya sepanjang kami tiada.




pia dan adik merancang untuk pulang hujung minggu ini...ya Allah, tabahkanlah hati.lagi 3 hari...
semoga setiap ujian ini ada hikmahnya.insyaAllah....pia yakin itu....



P/s:Tak sangka, dalam bergembira, seronok-seronok, akhirnya diuji begini...mungkin ini teguran-Nya atas kelalaian akhir-akhir ini.Hanya Dia yang tahu. girls, please hold my hands and huges me....;(


8 comments:

Sheherazade said...

Astarfirullah,i'm so sorry to hear that syg

Hug!!!!!

sugar2 kapas strawberry said...

b strong dear..
Mungkin Allah nk uji...
kita berserah sahaja..
pape pon..kena kuat...

Rosli said...

semoga sumanya dipermudah urusan kamu, insyallah...
kuatkan aje smgt, doa byk2...
saya pun tmpng simpati tp percayalah Allah sentiasa ada bersama hambanya yg mengadu pada DIA.

soffya cik bulan said...

peri pia:
terima kasih....
sayang k.long tk pnh putus...:)

soffya cik bulan said...

Sugar2 kapas straberry:
ya...be strong
mcm emak...walau sy tk sekuat dia

soffya cik bulan said...

encik rosli:

terima kasih ats keprihatinan
hrp spt itu juga..moga ada hikmahnya...

Sheherazade said...

InsyAllah syg..Amin


Hug lagi...

soffya cik bulan said...

huges back...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)