Apr 4, 2012

Sabar itu Manis Meskipun Payah .

As salam...

Ye, Syukur saya ke hadrat-Nya, untuk apa yang telah berlaku dan sedang berlaku sekarang . benar, tiap yang terjadi itu ada hikmah-Nya cuma cepat atau lambat . yang penting percaya dan yakin . Sabar tu ada adalah asas yang paling penting .... kalau takde sabar, semua akan rosak dan musnah, ye dak ?

kadangkala sendiri teruji dengan perkataan 'sabar' tu . kadangkala emosi sendiri kalah dengan perkataan 'sabar' itu... dan terujinya iman, bila dalam hal-hal yang patut kita dahulukan 'sabar'. dan hanya orang-orang yang kuat imannya sahaj akan mampu bertahan dengan 'sabar' itu . kan ?

Aku juga. manusia yang seringkali kalah bila dalam hal bersabar . bodoh bila mengenangkan kesilapan sendiri atau dengan lebih tepatnya lagi, kegagalan-kegagalan diri menangani dugaan kerana kurangnya sifat 'sabar' itu . sedangkan sabar itulah asas dalam kehidupan ini. mana ada manusia yang berjaya kalau tak sabar ye dak? dan ada ke manusia yang hidup senang di akhirat kalau dalam dirinya kurang sifat 'sabar' itu? ye, mari kita sama renungkan ....

untuk itu, aku bermohon pada-Nya agar selalu ada sifat sabar dalam diri yang makin bertambah dari hari ke hari . kerana, ujian Dia itu sangat hebat. apatah lagi dalam menujui hal yang baik . moga iman yang ada membuatkan aku akan terus bertahan dan sampai ke garisan dengan jayanya kerana itu adalah impian setiap insan . mudah-mudahan... mudah-mudahan juga tiada hal yang tidak diduga akan berlaku hingga terlunturnya sifat sabar itu .

ye, mudah-mudahan... moga dalam ujian yang tiba pun, tetap ada kemanisan, kerana itulah... sifat sabar . insyaAllah... ;))


sabar melayan si kaki buli hihi


sabar melayan karenah anak-anak... :P


Sabar belajar memasak untuk lebih sempurna untuk si dia... huhuhu :)

:D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)